Faxmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

toscane12

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Incidenteel verstuur ik faxen. De pc waarin dit modem was geïnstalleerd is "verleden tijd". Naar een oudere pentium 3 onder XP heb ik dit modem vervolgens overgezet. Wat ik nu mis is het bijbehorende stuurprogramma. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de drivers zou kunnen ophalen? Het gaat om een intern faxmodem FM-56PCI/MT-NL met een Motorola chipset. Op de site van Motorola kwam ik niet verder.
Als iemand mij verder zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!

Gerard

@suicide
fax is oldskool
Er zij inderdaad modernere oplossingen voor maar bij ons op kantoor worden ook nog regelmatig faxen verstuurd en verzonden met een fax apparaat.
Ik kan me voorstellen dat er meer zijn die dat nog steeds doen met een faxapparaat of met een PC.

@Gerard
Ik heb misschien iets gevonden voor je.
Probeer ff of deze link werkt en of dat de goede drivers zijn.
Ik heb met Zendr het bestand naar mezelf gestuurd waarna ik de onderstaande link ontving.

DOWNLOAD

Groeten Marcel

Faxmodem vervolg

Hallo Marcel, heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben een heel eind gekomen en zo te zien is dit inderdaad het programma wat ik nodig heb. Maar bij het installeren wordt gevraagd naar het bestand "smsrl.sys". Ik ben gaan zoeken hiervoor op het internet maar ben het (nog) niet tegengekomen. Mag ik je nog een keer om raad vragen?

Groeten van Gerard

Over de eerder gestuurde drivers las ik van meerdere mensen dat ze niet werken.
Google maar eens smsrl.sys.
Ik las ergens dat de drivers voor een Amigo AMI-512A/E modem dezelfde zijn.

Ik heb dus deze drivers gevonden voor je, verwijder eerst even de oude als dast nog niet gebeurd is en installeer dan deze.
Download driver

Hou me op de hoogte van de vorderingen.

Groeten Marcel

Motorola sm56 speakerphonemodem

Hallo Marcel, bedankt voor alle support. Ik ben er echter nog niet. Ik heb de drivers gedownload maar het modem werkt nog niet. Tijdens installatie krijg ik nl. de volgende melding: " Cannot start this hardware , this device cannot start ( code 10 ).

Groeten van Gerard

En als je nu in je apparaatbeheer kiest voor update driver ?
Werkt ie dan wel.

Wat ik ook nog even zou willen weten is het volgende:
Klik in apparaatbeheer met rechts op je modem en kies Eigenschappen en vervolgens het tabblad details.
Kies in het keuzelijstje voor hardwareid's en post even wat er precies staat in het lijstje.
Het gaat met name om de VEN....... en DEV........

Deze foutcode geeeft meestal aan dat er een verkeerde- of geen driver geinstalleerd is.
Aangezien het al een oud modem is wordt het steeds moeilijker om de juiste drivers te vinden.

Je kan ook een nieuw modem kopen in een winkel, dan heb je in ieder geval een cd-tje erbij met de goede drivers.
Bijv. bij Alternate staat er eentje voor nog geen 8 euro (ex. verzending)

Groeten Marcel

Nee, Update driver heeft geen effect. Onder Ven / Dev vind ik de volgende regel:

PCI\Ven_1057&DEV_5600&subsys_03001057&REV_00\4&2265C78&0&48FO

Het is misschien inderdaad een goed idee een nieuw faxmodem aan te gaan schaffen. Makkelijk zou een extern modem zijn.

Ik wacht nog even je reactie af. En bedankt tot zover!

Groeten van Gerard

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het een ISDN modem is. Mijn oude pc waar dit modem uitgekomen is was naar ik mij herinner inderdaad (eens) aangesloten geweest op een ISDN lijn. Momenteel zit ik op een " gewone" telefoonlijn. Begrijp ik, dat stel dat ik het modem in werking krijg en het een ISDN modem is, het geheel toch niet zal werken? Dan toch maar een bestelling plaatsen bij bijv. Alternate?

groeten van Gerard

Als de opening waar je telefoonsnoer in gaat een brede is (zo'n zelfde als een UTP/netwerkkabel) dan is het een ISDN.
is het een kleintje dan is het een analoog modem.

Groeten Marcel

Bijlagen

• RJ11-RJ45.jpg
    RJ11-RJ45.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 44
Dan is het toch een analoog modem. Toch nog maar verder zoeken naar andere drivers? Goed weekend en bedankt nogmaals voor alle hulp!

Groeten van Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan