FDD Floppy drive probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter APVW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

APVW

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Hallo

Diskettes worden in de floppy dive alleen herkend in de veilige mode. Bij volledig opstarten krijg ik de melding in windows commander dat er geen diskette in zit.

Windows 98se

Wie weet waar het fout zit en hoe het op te lossen?:thumb:

Heb je het ook al in de verkenner geprobeerd?

Ik heb een dergelijk iets gehad met 2x explorer, maar in de explorer van windoze werkt het wel.

Anders even na windowsvlaggetje + pausebreak toets, onder tabblad hardware - apparaatbeheer de diskdrive de-installeren en opnieuw door windows laten detecteren in de normale modus.

SUC6! :thumb:

!@$#$%%

In verkenner krig ik melding dat hij geformatteerd moet worden. Alles al geprobeerd. In bios uitgeschakeld en weer in, in apperaatbeheer verwijdert en weer her-installeerd. In dos en veilige mode geen probleem, dus is FDD in orde.

Melding vanuit "deze computer".

Hoi.
Als ik in deze computer de a-drive oproep en na met de rechtermuis klik op eigenschappen het menu extra oproep, krijg ik bij foutcontrole de volgende melding;

Er is geen of niet juist geformatteerde schijf geplaatst of dit station is vergrendeld.

Diskette is goed, wordt op PC met XP gelezen en in veilege mode op de 98se PC. Ook met andere diskettes geprobeerd.

Bedankt voor jullie hulp.

Heb je ook al andere diskettes uitgeprobeerd?

Laat scandisk/checkdisk je diskette controleren.

Er is een optie om je systeembestanden onder win98 te controleren en beschadigde bestanden te vervangen (wel win98 cd voor nodig)

Weet alleen niet meer hoe je dat doet (te lang geleden)
Volgens mij kon je dat via msconfig doen (correct me if i'm wrong ;) )

Hoi.
Bedankt voor je reactie, maar met andere diskettes hetzelfde probleem. De diskettes zijn goed. Ik weet helaas niet hoe dat gaat met systeembestanden hestellen. heb wel orginele win98se CDrom.
Alex

Opgelost

Probleem opgelost!! Hoewel er geen conflict werd gemeld, was het modem de boosdoener. Modem uitgeschakeld, alles okee.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan