Fdisk gedaan in windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry500

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
ik heb Windows 95 verwijderd door fdisk en nu heb ik het volgende probleem
ik krijg geen bootdisk geladen in de diskdrive
het lampje brand en de motor begint te draaien van de drive maar er word niks geladen
heb ook al de drive uit mijn eigen pc gebruikt maar ook die werkt niet
is er een mogelijkheid om dit ook anders te doen zodat ik de cd kan installeren
groetjes Harry

Hoi,

Het kan zijn dat de flop of drive stuk zijn.

Als je PC nu in zijn opstartvolgorde een CD-speler als eerste kan zetten, dan zou je dit kunnen gebruiken als bootcd. Een no nonsense bootcd/flop kan je zelf maken, maar daar weet ik te weinig van.

Dit is dus alleen maar over het gedeelte over de opstartdisk.

edit: Je hebt toch wel na FDISK een FORMAT gedaan.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het kan zijn dat de flop of drive stuk zijn.

Als je PC nu in zijn opstartvolgorde een CD-speler als eerste kan zetten, dan zou je dit kunnen gebruiken als bootcd. Een no nonsense bootcd/flop kan je zelf maken, maar daar weet ik te weinig van.

Dit is dus alleen maar over het gedeelte over de opstartdisk.

edit: Je hebt toch wel na FDISK een FORMAT gedaan.

De laatste opmerking is (nog) niet relevant als er wordt gestart van een A drive.

het is een oud beestje waar ik alleen kan kiezen tussen A en C om op te starten
er komt geen cd in voor

het is een oud beestje waar ik alleen kan kiezen tussen A en C om op te starten
er komt geen cd in voor

Okee maar hoe wil je dan een CD installeren? Zoals je in je eerste post vraagt.

Als ik het goed begrijp heb je met FDISK de partitie(s) op je harddisk verwijderd. Je kunt dan inderdaad niet meer van je c:\ schijf booten. Er staat niets meer op je harde schijf

Een terzijde ik hoop dat je wel weer opnieuw minimaal één partitie hebt aangemaakt? Maar zoals ik al zei dat is in dit stadium eigenlijk nog niet relevant.

Nu probeer je te booten met een bootflop maar dat werkt niet?

Werkt de bootflop in een andere pc wel? Dan is je A drive defect.
Werkt de bootflop in een andere pc ook niet dan is je bootflop defect.

bootflop is goed als de drive moet werken brand ook het lampje en je hoort de motor starten
verder krijg ik dan een nieuw scherm met de melding : Press a key to reboot
dan begint alles weer opnieuw

Weet niet wat de bedoeling is, maar win95 van cd kun je alleen via en werkende dos installeren, of een opstartflop brouwselen met cd ondersteuning met de mscdex driver en eventueel de smartdriver, misschien dat een win98 opstartflop ook werkt, denk het wel.

Lees er hier meer over, zo kan het ook.

welke flopdrive of welke bootflop ik ook gebruik ik kom niet in dos

Dacht dat hij de cd niet pakte.:o

Reset eerst eens de bios, en detecteer de harde schijf, loop ook de rest van de bios na, de instelling voor die floppy drive, dat het een 1,44mb is, ook de kabel van de floppy drive, die dient NA de twist aangeloten worden met de rode kant naar de voeding toe.

Maak een flop van deze image.

Dacht dat hij de cd niet pakte.:o

Reset eerst eens de bios, en detecteer de harde schijf, loop ook de rest van de bios na, de instelling voor die floppy drive, dat het een 1,44mb is, ook de kabel van de floppy drive, die dient NA de twist aangeloten worden met de rode kant naar de voeding toe.

Maak een flop van deze image.

Inderdaad, en zorg dat a: de eerste is in de opstart volgorde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan