Fdisk of iets anders ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi !

De harde schijf van mijn laptop gaf vele errors.
Nu kocht ik een nieuwe (80gb) en deze heb ik in
men laptop geplaatst.
Als ik deze nu opstart, met de CD van Windows XP erin.
begint iete zoeken. In het menu kies ik dat ik Windows
wil installeren.
Er wordt dan gemeld dat ik geen harde schijf heb. Moet deze eerst geformateerd worden ofzo ? En zo ja, hoe kan ik dat nu zo voor mekaar krijgen, via een BootCD ofzo, of via Fdisk. Het zoeken via Google hiernaar levert niet veel helders op.
Wie kan me zeggen wat te doen ?
Ik heb geen diskettestation, wel CD-rom/DVD

Greetz,

Tijmen :cool:

Je kunt tijdens de setup van windowsxp partitie's aanmaken en formateren.
Heb je wel gecontroleerd of die in de bios staat.

Maar de setup van Windows kom ik niet in, omdat hij dus de schijf niet ziet. Dus via deze weg formatteren gaat ook niet. Ook in de BIOS staat ie niet.

Schijf wel goed aangesloten?
Controleer alles nog eens goed want hij zou in de bios moeten staan als alles goed is

Laatst bewerkt:
Als ik in de BIOS rondkijk, en bij IDE configuration iets verander, en opstart, krijg ik de melding Primary Master ATAPI Incompatible. Ik weet nu niet of ie men nieuwe harde schijf heeft gevonden, maar dat deze niet werkt (ATA), of dat ik dit beter niet in de BIOS had kunnen veranderen.
Volgens mij is ie goed aangesloten, alle pinnen zoals de 'oude' schijf zat.
Zou een FDisk Bootable CD nog nut hebben, of ligt het probleem elders ?

Weet iemand raad ?

Greetz,

Tijmen

De schijf wordt nog steeds niet in de BIOS aangegeven.
Ook het verplaatsen van de jumper naar andere mogelijke posities (4 plaatsen) mag niet baten.
De ene keer krijg ik in het opstartscherm de melding dat de schijf niet ATAPI compatible is, de andere keer krijg ik een melding in de opgestarte Fdisk, dat er geen harddisk ready is.
Iemand die me kan helpen ?

Greetz,

Vertel eens welk merk en type harddisk je aangeschaft hebt en welk merk en type laptop je hebt.

Type harddisk =

Fujitsu 80gb, 2,5"10 ATA100, 5400RPM, 8mb cache, MHT2080AH (zal wel typenummer zijn, denk ik)

Type notebook =

Packard Bell EasyNote H5, P4, 512mb werkgeheugen

Ik hoop dat je hier wat mee kan om me te helpen ?!

Greetz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan