Fdisk ongedaan maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvr

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Ik heb 'n nieuwe schijf in drie stukken verdeeld met Fdisk.
2x op Esc gedrukt om de comp opnieuw op te starten
en nu is er blijkbaar toch iets fout gegaan.
Ik heb slechts 1 deel van 84% zie ik met Fdisk.
Maar verder kom ik niet met Fdisk.
Overal geeft die bijdehand een negatief antwoord op.
Een partitie verwijderen? Er valt niets te verwijderen!!
En primaire Dos partitie maken? Schijf is vol!!
etc etc.
Weet iemand hoe ik die Fdisk ( gedaan met 'n opstartcassette van ME) kan verwijderen, zodat ik opnieuw kan beginnen?

Na het Fdisken moet je wel je partities formatteren, anders worden ze niet herkend.

Sorry, vergeten te vermelden.
Ook dat lukt niet.
"Ongeldig station"
Ook via Windows ( 1ste schijf) is de tweede schijf niet te zien.

En de één staat op master en de ander op slave ingesteld.

Geplaatst door vlaar
Zoek even een goede handleiding voor fdisk! Bijvoorbeeld

http://members.lycos.nl/computerhulpnl/Handleiding - 1 hd 2.htm

Je moet in de extended DOS partitie ook logische stations aanmaken. Die kunnen dan worden geformatteerd.
Het is normaal dat ongeformatteerde partities onzichtbaar zijn in Windows.

Han

Het barst van de handleidingen over Fdisk.
Alleen vertellen die hoe je het moet doen, maar NIET wat je moet doen als er iets fout is gegaan.

Zoals gezegd: Ik kan niets meer in Fdisk.
Overal krijg ik een negatieve reactie van Fdisk.

Fdisk

Als Fdisk niet helpt dan zou je kunnen opstarten van een Windows CD. (W98 se of hoger)

Goede kans dat je de partities dan wel opnieuw kan wijzigen.

Suc6

kan het wezen dat je nog een niet-dos partitie hebt staan?..

- ik neem aan dat als je op de a:\ fdisk intypt
dat je dan nog wel in het scherm van fdisk komt (met die keuzes)

Harde schijf kapot?

Ja, dat begin ik ook te geloven

Ik niet. :D

Als je schijf in het bios gezien wordt en hij tijdens tijdens het opstarten gezien wordt (juiste omvang etc.) dan is de kans klein dat ie kapot is.

Fdisk heeft moeite met grote schijven, ik denk dat je het probleem daar moet zoeken.

Bovendien is het inrichten van een harddisk via een floppy tegenwoordig niet gebruikelijk meer. (denk aan NTFS dat niet door Fdisk gezien wordt)

Probeer gewoon eens met een opstartbare Windows CD rom opnieuw partities aan te maken.

Deze tool is veel krachtiger dan Fdisk.

Suc6

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JKoelman
kan het wezen dat je nog een niet-dos partitie hebt staan?..

- ik neem aan dat als je op de a:\ fdisk intypt
dat je dan nog wel in het scherm van fdisk komt (met die keuzes)

Ja en dan ziet ik 'm staan als 2de schijf met 84% in gebruik en .... MB nog vrij ( weet ik zo gauw niet uit mijn hoofd, tis wat lastig kijken als je op internet zit)
Dan doe je keuze 5 en dan 2 (voor omschakeling naar je tweede schijf) en vanuit daar kan je alle mogelijkheden doen, maar bij elke poging krijg je een negatief antwoord.
D.w.z. je kan nog wel keuze 1 doen om in een volgend scherm te komen, maar die 3 mogelijkheden die je dan krijgt, wijst ie af.
Oftewel.... niets lukt meer

Re: Harde schijf kapot?

Geplaatst door tron

Ik niet. :D

Als je schijf in het bios gezien wordt en hij tijdens tijdens het opstarten gezien wordt (juiste omvang etc.) dan is de kans klein dat ie kapot is.

Fdisk heeft moeite met grote schijven, ik denk dat je het probleem daar moet zoeken.

Bovendien is het inrichten van een harddisk via een floppy tegenwoordig niet gebruikelijk meer. (denk aan NTFS dat niet door Fdisk gezien wordt)

Probeer gewoon eens met een opstartbare Windows CD rom opnieuw partities aan te maken.

Deze tool is veel krachtiger dan Fdisk.

Suc6

Net even geprobeerd, maar ik krijg een foutmelding: Please insert disk with system ( of iets in die strekking, ben ff vergeten.
Komt misschien omdat ik geen echte ME disk heb; alleen een upgrade-disk naar ME.
Wat me wel net opviel: Bij de eerste schijf staat LBA en de tweede LBR, wat dat ook moge betekenen

Geplaatst door vlaar
Partition magic?

Han

Ik gaat eens op zoek naar dat proggie; had de naam al eens eerder gezien, maar nooit gedownd.

Nou da's mazzel; net gister gepost.
Agent staat te loeien -lol-

Laatst bewerkt:
Schijf herkenning.

Begin bij de basis. :)

Zorg dat je bios zo is ingesteld dat je moederbord op de juiste manier kan werken met de schijf.

Maw. zet de schijf herkenning in je bios op auto.

Een upgrade cd rom is niet voldoende je hebt een volledige versie van een os. nodig.

Suc6

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar in schijfbeheer kun je natuurlijk ook partities formatteren, en aanmaken, alleen niet je systeem-partitie.
groet,

thegreenhunter

Geplaatst door Thegreenhunter
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar in schijfbeheer kun je natuurlijk ook partities formatteren, en aanmaken, alleen niet je systeem-partitie.
groet,

thegreenhunter

Hé, ben je ff weg bij Duck?

Partitie ellende.

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar in schijfbeheer kun je natuurlijk ook partities formatteren, en aanmaken, alleen niet je systeem-partitie

Ja maar dan er wel eerst een os. op de schijf staan. ;)

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan