Fdisk opdracht school

Status
Niet open voor verdere reacties.

snorkes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
1
Hoe moet ik een dos partitie van 500 mb( w98 geinstallerd kan worden) en een extended partitie van 10 gb, waar je later w2000 op een lgische drive van 2 gb wilt installeren.
met behulp van fdisk.
de vraag is dus:
Hoe roep ik vanaf de prompt met fdisk de gewenste opdrachten aan?


het is een opdracht voor school alleen kom ik er niet echt uit
:(
 
Even opstarten met win98 opstart disk en fdisk draaien kun je partities in aan maken.

LEESVOER
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop niet dat je een leraar hebt die gevraagd heeft dit thuis even op je eigen PC te doen.... want die is daarna brandschoon, daar staat dan niks meer op....

Je kunt Fdisk alleen maar vanaf de floppy of vanaf de windows cd-rom gebruiken...

Vanaf die prompt [C:/>] tik je FDISK

Je krijgt dan een menu waarmee je alles wat jij wilt kunt regelen:

Eerst wis je eerst de bestaande stations en partities, daarna maak je eerst de primaire partitie aan, het programma vraagt dan of je de hele schijf primaair wilt maken, dan zeg je nee en typt de waarde in die je wel wilt hebben [500 Mb] daarna maak je de uitgebreide partitie aan.....

Als je een hele dikke schijf hebt kun je beter het programma EFDISK bij masterbooter.com downloaden, dat werkt beter dan FDISK... [FDISK is al meer dan 25 jaar oud]

Nogmaals: DOE DIT NIET OP JE EIGEN PC! Mocht je leraar dit wel voorgesteld hebben dan is het waarschijnlijk dedoelt als vroege 1-april grap
 
En deze site is niet voor de huiswerk vragen

Daar ben ik het mee eens maar een kleine hint doet geen kwaad, de studie zal die zelf moeten doen.
 
SJJ, ligt het aan mij of doet die link het niet van je?

Je kunt Fdisk alleen maar vanaf de floppy of vanaf de windows cd-rom gebruiken...
CD-rom van win98 doet dit niet.
 
@Elisa

CDrom win98

Setup starten en met F3 afbreken... > prompt
 
CDrom win98 - Setup starten en met F3 afbreken... > prompt


Handig te weten!
Gaat dit voor Win98 en Win98SE op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan