fdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Ik wil een partitie verwijderen met fdisk,nu moet ik het volumenaam invoeren en hier staat een hartje in(webding) wat is hier van de sneltoets bij windows 98??

Probeer eens [Alt] + 3
Alt vasthouden, cijfer 3 toetsen op numerieke toetsenbord !
en alt loslaten.

♥ ♥ ♥

Bij XP werkt het wel maar het gaat hierom windows 98 (DOS)

Ik probeer ffies, laat je zo weten

Heb een hele reeks alt-code' s geprobeerd, en je hebt gelijk, dat gaat niet.

Maar als je van die ene harddisk alle partities eraf wilt hebben, en dus ook alle data, dan kun je onderstaand tekstdocument proberen.

Dan zijn gegarandeerd alle partities pleite, Fat32 en ntfs....

Laatst bewerkt:
Ja, maar da's een makkie toch ?!
Na deze Debug instructie is je harddisk leeg !
Geen partities meer aanwezig.
Dus ook je data, win9x, dos, alles weg.

Heb je nog een 2e harddisk erin zitten met belangrijke data? Haal die dan even los voor de zekerheid.....
Anders heb ik het straks weer gedaan.....

het is mischien wel een makkie maar niet als je niet in het bezit bent van dos

Dan wordt het lastig ja....
Ik weet niet of het te downloaden is.
Ik heb wel versie 5.0 en 6.0 liggen........
Even afstoffen, en dan is het nog wel bruikbaar

ten eerste sinds waneer moet je dos opnieuw installeren als je fdisk gebruikt hebt en windows98 draait ???
Als je windows98 evt opnieuw wilt installeren volstaat een goede opstart diskette en de windows98 setup cd.

Als je alleen die partitie wilt verwijderen zonder de rest van je partities aan te tasten dan kun je op zoek gaan naar delpart.

delpart is te downloaden *** HIER ***

Zet delpart op een win9x boot floppy, heb je die niet, die kan je evt downloaden van www.bootdisk.com
maak met het file wat je hier download een bootdiskette aan en zet daar later het bestand delpart.exe bij.

Start de computer met deze floppy en als de a:/ prompt verschijnt typ je delpart gevolgt door enter.
Delpart heeft een grafische interface en is eenvoudig in gebruik.

nadat je met delpart de partitie verwijderd hebt zul je deze weer toemoeten voegen aan je partitie tabel.

ten eerste sinds waneer moet je dos opnieuw installeren als je fdisk gebruikt hebt en windows98 draait ???

Da's een goeie Tazman!
Ik snapte het hele dos-verhaal al niet.
Maar het gat erom dat ie de partitie met een ¢¾ (hartje) in de volumenaam eraf wil hebben.
Dat gaat in dos met een opstartdiskette w98 / fdisk niet omdat het hartje niet getypt kan worden bij de vraag welke partitie je wilt verwijderen.
Mijn tekst document biedt dan uitkomst.

Als je je bios insteld dat hij wil booten vanaf cd-rom, dan heb je geen opstartdiskette nodig.
Dan kan alles vanaf cd-rom win98.

Het is al opgelost ik heb XP erop gezet en die kon hem wel formateren.Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan