fdsri.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
hallo, ik ben geinfecteerd door waarschijnlijk een trojan of malware, doordat mijn dochter 'mailskinner' gedownload waar een virus instond... de meldingen van comodo en spyware terminator negeerde ze, en daarna werd de pc reuze traag... mijn pc heb ik volledig laten scannen(avira, spyware terminator, superantispyware, comodo scan my system for malware)
en alleen spyware terminator vond het bestand mailskinner, en verwijderde deze...
althans, dat dacht ik, maar er staan nog steeds bestanden genaamd fdsri.dat, fdsri.exe, fdsri_navps.dat, en GDIPFONTCACHEV1.dat... deze kan ik niet verwijderen, en spyware terminator zegt dat het veilig is, maar ik weet zeker dat het bij het virus hoort(het stond namelijk ook in de map MailSkinner.... ik heb egt dringend hulp nodig!

Oke, bedankt, gedaan, nu nog even afwachten tot iemand reageert!

Meestal duurt het niet zolang, maar het is natuurlijk vrijwilligerswerk. :)

Ja, dat is goed, ik word wel GEK van dit virus, mijn computer doet er in plaats van 50-70 sec., 2 min over om op te starten ofzo, ik kan mijn mail bijna niet checken en hij loopt regelmatig vast... het bleek dat ik comodo nog in instalatiemodus hat laten staan... stomme ik!
maarja, we zien wel

Geef je dochter een apart account met weinig rechten, en leer haar hoe te reageren op meldingen.
Of doe een poging daartoe. :)

hebben we al, maar mijn account stond nog aan, en me dochter boeit dat niet zo veel... ik moet instalatiemodus gewoon uitzetten(zij heeft ook apparte rechtenn, daardoor kan ze ook niksv downloaden... dus deed ze dat even snel op mijn account :confused:

ja, ik doe er alles aan om veilig te blijven, me hele pc getweaked als het maar kan... en dan krijg ik een virus door zo'n stom momentje! :(

Ze lossen het bij BlueMedicine wel op. :)

Ik hoop het wel! bedankt voor uw snelle reacties, nu hoop ik alleen nog dat dat rot virus weggaat...(BTW, als ik opstart krijg ik nu ook van die irritante schermen uw pc is slecht beveiligt, en mijn homepage word steeds veranderd in iets van smileycentral.com ofzo...)

Oh, laat maar, ik heb het opgelost, bij Spyware Terminator stond bij gereedschap dat je bestanden verwijderen kon, dit lukte in een keer! bij gewone windows stond: kan het bestand niet verwijderen toegang niet toegestaan ofzo, maar met spyware terminator lukte dit! yes, nu even kijken of het weg is!(bij opstatren en die startpagine)

Ook al lijkt het opgelost, ik zou het log toch laten controleren, er kunnen de nodige restanten achterblijven die weer voor problemen kunnen zorgen.

ja, alhoewel mijn pc al weer stukken sneller reageert, en ik ook geen rare startpagina's en reclames krijg wacht ik het inderdaad nog even af ja, er word nu niks meer gevonden, en de bestanden zoals fdsri.dat enzo staan bij comodo, avira, en spyware terminator nu als bedreigingen ingesteld dus kunnen ze niks meer doen... ook al zijn ze verwijderd, ze kunnen inderdaad terugkomen ja!

BTW, ik zal mijn pc nog even een keer voledig laten scannen met alles wat ik in huis heb, zelfs windows defender(je weet maar nooit :P) en daarna met schijfopruiming, en CCleaner opruimen, defragmenteren, register checken, en dan ook het register defragmenteren, als het dan nog niet weg is... dan weet ik het niet meer

Dus kijk nog maar even op BlueMedicine. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan