Fedora 13

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinky

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Fedora van RedHat wordt om het halfjaar uitgegeven, over 8 dagen is het Fedora 13.
Als je moeilijhend met installatie stuur me maar een mailtje of reageer er liever via het Forum op... het is heel makkelijk om het samen met Micro-soft te installeren, ik draai XP voor Fedora, daar zitten wat hake en ogen aan maar het is echt niet moeilijk.

Fedora is echt niet beter of slechter dan Ubuntu maar ik ben gewend aan Fedora, hoeveel Fedora gebruikers hebben we nou eigenlijk ?

Om even je vraag te beantwoorden, ik denk niet dat er veel Fedora gebruikers meer te vinden zijn. Ubuntu en andere Debian based Linux distro's, timmeren de laatste jaren hardt aan de weg, en snoepen op deze manier een aardig aandeel weg bij de voorheen gevestigde orde. Zelf gebruik ik Debian, "Linux from Scratc'h" en OpenSuSE ...

Fedora heeft mij persoonlijk nooit zo kunnen bekoren, maar goed dat is een kwestie van smaak :)

Suc6! :thumb:

verkeerde sectie, dus verplaatst van Felicitaties naar Linux sectie :)

Ik ben een redhat volger, Centos voor servers, Fedora voor de desktop.

Draait trouwens langs windows en apple... Ik ben dus multicultureel :p

Om even je vraag te beantwoorden, ik denk niet dat er veel Fedora gebruikers meer te vinden zijn.
Er zijn er nog genoeg! Ubuntu is voor de newbies maar programmeurs hebben veel meer plezier met de "bleeding edge" Fedora distro.

Daarnaast zijn "sudo" distro's redelijk zinloos:
$sudo passwd root
Goed, het is handig als je verstand hebt van computers en je kinderen ook daadwerkelijk blokkeren van admin taken.
Ik heb daarom, wel geteld, 1 computer waar Ubuntu op staat en dat is mijn publieke computer op Zeilschool Neptunus zodat alle instructeurs kunnen: internetten, foto's beheren en (Open)Office documenten kunnen gebruiken. Verder zit ie dichtgetimmerd voor de normale gebruiker.

Op mijn werk en thuis zijn het allemaal Fedora 12 & 13 boxen met WinXP in een VirtualBox vanwege Internet Exploiter testing.

Fedora is niet dood, it's alive!

k gebruik gewoon Ubuntu 10, werkt prima voor mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan