Fedora 8- Install Nvidia drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliano

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Groet,

Ik heb gister Fedora core geinstalleerd en het bevalt mij zeer goed. Stabiele software en applicaties en een goed uitgewerkte werkomgeving in Gnome.

Ik wil graag mijn Nvidia 8500GT installeren maar ik loop tegen iets aan.

Ik heb het .run bestand al gedownload en het bevind zich op mijn Desktop. Verder heb ik het bestand vernaamd naar nvidia.run.

Ik typ in console: sh nvidia.run (enter) en het nvidia installatie scherm verschijnt. Het vertelt mij dat ik moet uitloggen op de X-server en het daarna nog eens moet proberen. Ik doe dan Ctrl + alt + F1 en probeer het dan nog eens. Ik krijg nog de zelfde foutmelding.

Heeft iemand een idee?

Groeten,

Denk dat je X helemaal moet killen, door killall xorg. Daarna onder een rootaccount ./nvidia.run doen. Overigens, waarom heb je Fedora 8? Fedora 9 is al een tijdje uit, en 10 staat al voor de deur.

Ja ik heb fedora 8 geinstalleerd omdat ik de cd nog van een poosje terug had.

Ik typ: "killall xorg" en krijg ik de melding "xorg: no process killed".

Doe ik iets faut?

Bedankt voor je reactie.

Nee, maar ik dacht dat je X af kon sluiten met dat commando. Waarschijnlijk moet xorg worden vervangen door iets anders. Ik kom op internet wel dit tegen:
ALT+CTRL+F1
Login as root.
# killall gdm X -9
This will kill X server (and gdm), you will be logged in as root to do what you have to do in the terminal.
Werkt dat bij jou?

Nee, maar ik dacht dat je X af kon sluiten met dat commando. Waarschijnlijk moet xorg worden vervangen door iets anders. Ik kom op internet wel dit tegen:

Werkt dat bij jou?

Nee ik krijg dan dit:
"
gdm: no process killed
x: no process killed
"

Bij debian doe je dat met een init script, ik neem aan bij fedora ook
Ik herinner me iets over stop-service ofzo bij fedora.
Bij debian is het iig:
/etc/init.d/gdm stop

(of kdm als je kde gebruikt)

Wat je ook kan proberen is naar runlevel 1 ofzo te gaan:
init 1
of 2:
init 2
Ligt ook een beetje aan je distro hoe je runlevels georganiseerd zijn

Het lukte inderdaad met init 3. maar toen kwam ik tegen nog meer problemen aan en heb ik het opgegeven. Ik heb ubuntu 8.04 geinstalleerd en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Mijn videokaart is met 3 klikken geinstalleerd.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan