Fedora Core 3 & 160GB NTFS Data?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iignoredit

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
hoi, ik heb nu dus op mijn ene hard disk (60GB) fedora Core 3 gezet de andere is NTFS is er een manier dit om te zetten zodat ik t kan lezen in linux?

Opnieuw formatteren ??

:|

ik begin me nu zo af te vragen waarom mensen hier op helpmij niet meer duidelijk kunnen zijn :S als je het antwoord niet weet helaas... maar reageer dan alsjeblieft niet met een andere oplossing waarvan toch wel duidelijk kan zijn dat ik dat niet wil.... :| ik heb 160GB aan NTFS DATA "DATA" dus MP3, MPG, DOC, dat soort bestanden... en nog heel wat filmmateriaal... dit wil ik absoluut niet kwijt..

maar volgens mij ziet linux de NTFS schijf wel maar ben ik te blond te begrijpen waar ik moet zoeken :|

Re: :|

Geplaatst door iignoredit
reageer dan alsjeblieft niet met een andere oplossing waarvan toch wel duidelijk kan zijn dat ik dat niet wil.... :| ik heb 160GB aan NTFS DATA "DATA" dus MP3, MPG, DOC, dat soort bestanden... en nog heel wat filmmateriaal... dit wil ik absoluut niet kwijt..
Als je dit nou in je eerste bericht had gezet, dan had Puppie of iemand anders niet over formateren begonnen.
Ik had het zelf ook al willen plaatsen, maar Puppie was me voor.

Zo duidelijk was je dus niet met je vraagstelling.;)

Er zal vast wel een programmaatje zijn, waarmee je in Fedora de NTFS schijven kunt bereiken.

maar mijn vraag is hoe ik het kan lezen niet formatteren :| en als ik linux draaiend krijg lijkt mij dat het ook wel vrij logisch is dat ik weet dat format zou helpen ;) maar goewd.. ik heb al zown progje zit er standaard in maar ik zie maar 1 harddisk.. noujah eigenlijk het het FileSystem en ik weet begods niet hoe ik op mijn 160GB kom hij detecteerd hem wel gewoon :S

http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/fedora3.html
Hier gewoon een rpm downloaden en deze installeren.
Kan zijn dat het met dubbel klik werkt kan ook dat je het op een andere manier moet doen een terminal openen
commando su voor root te worden en dan rpm -i (het juist downloade pakketje
tip als je nog vragen hebt om dingen te veranderen aan fedora fedorafaq.org

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan