• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

feestdagen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pris87

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Beste leden,

Ik vroeg mij af of er een functie bestaat die kan aangeven dat datum x een internationale feestdag is. Echter, als het een feestdag betreft moet de cel, waarde 1 geven, anders 0.

Ik heb de volgende formule geprobeerd te gebruiken voor de bekende feestdagen zoals nieuwjaar en kerst dat elk jaar op dezelfde datum valt (formule =ALS(B4=DATUM(1996;1;1);1;0)). Hoe kan ik deze formule zo maken dat 1996 ieder jaar doorloopt van 1996 naar 1997 naar 1998 (tot 2012)?

Daarnaast zou ik graag ALLE feestdagen willen weten, bestaat hier een formule voor? Dus ook pasen dat elk jaar op een andere datum valt.

Zie excel bestand. In dit bestand heeft de dag NA een feestdag de waarde 1 en anders een 0.

Alvast bedankt!
Priscilla

Bijlagen

Dit is helaas niet precies wat ik bedoel. Ik weet nu nog steeds niet hoe ik bijvoorbeeld via excel kan aangeven dat pasen elk jaar op een andere datum valt. Dit om te voorkomen dat ik dit voor 17 jaar handmatig moet uitvogelen. Ik heb nu wel een extra tabblad gemaakt voor alle dagen van het jaar met bijbehorende feestdagen, maar ik kom alsnog niet verder...

Ik ben bang dat ik dit allemaal handmatig moet doen...

Beste Richard,

Ik heb inmiddels alle feestdagen handmatig opgezocht, maar ik wil je alsnog bedanken voor je hulp! :)

Gr. Priscilla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan