• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Feestdagen voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thomr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2021
Hallo allen,

Jullie zullen wel denken weer zo'n vraag over het automatisch opmaken van een feestdag. Ik heb verschillende topics over dit onderwerp gelezen op het forum maar ik de daar gebruikte formules helaas niet toepassen op mijn eigen sheet.

Ik heb als bijlage een deel van onze planning toegevoegd (uiteraard zonder namen), in het eerst werkblad is een jaaroverzicht met wie zal komen te werken op welke dag. Hier staat ook de datum van de dag boven. Op tabblad twee heb ik de feestdagen staan die ik er graag in wil hebben, dit word allemaal berekend m.b.v. eerste paasdag en die macro (BepaalPasen) die deze dag berekend. Deze gegevens zijn gedefinieerd als "Nationale_Feestdagen".

Graag wil ik deze data verwerken via de voorwaardelijke opmaak.

Alvast bedankt.

Thom

Bijlagen

Ik zie geen voorwaardelijke opmaakregel in het bestand.

Ik zie geen voorwaardelijke opmaakregel in het bestand.

Dat klopt helemaal, hier heb ik juist hulp bij nodig :d Mijn vraag is, kan iemand een formule maken (in voorwaardelijke opmaak) die de feestdagen markeert.

En nu ook even aangeven in welke cellen/kolommen je die opmaak terug wilt zien. Zijn dat de alleen de kopjes, of ook de in te vullen cellen?

Ik heb in rij 63 een voorbeeldje gemaakt. Kun je denk ik zelf wel verder verwerken.

Bijlagen

Ik heb in rij 63 een voorbeeldje gemaakt. Kun je denk ik zelf wel verder verwerken.

Ten eerste bedankt voor je reactie OctaFish! Graag zou ik dan de hele kolom willen kleuren, neem jou voorbeeld rij, dat zou worden U61:V83.
Zoiets zoek ik inderdaad het mooiste zou zijn dat er één regel zou zijn voor alle data maar dit is denk ik niet mogelijk? Voor elke tabel moet dan een voorwaardelijke opmaak worden gemaakt?

Hartelijk bedankt.

Thom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan