ff checken

• Onderwerp starter Onderwerp starter steel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

steel

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2002
Heb nu een nieuwe laptop verbonden met een kabelnetaccount.

Mijn beveiliging bestaat momenteel uit:

Anti-virus: Nod32-v2.0
Firewall: Outpost
Anti-trojan: Tauscan
Anti-Spyware: SpywareGuard+SpywareBlaster

Aangezien ik 24 op 24 met het internet verbonden ben, moet ik hier nog wat aan toevoegen?

Thx. bij voorbaat.

Geplaatst door steel

Anti-trojan: Tauscan

Voor normaal surfgedrag voldoende. Als je vaak op zoek gaat naar cr@cks, pr0n of mp3's zou een beter AntiTrojan programma aan te raden zijn.

Top drie (in alfabetische volgorde):
BoClean
TDS-3
Trojan Hunter

Daarna is er een flink gat met de concurrentie IMO.

Groetjes,

Pieter

Firewall: ZoneAlarm? Ook gratis en erg gerespecteerd.

Pieter,
ik gebruik the cleaner, is deze ok of is het beter een nieuwe scanner te nemen uit jouw top 3?
(sorry dat ik ff inbreek in jouw vraag steel :o )

Met alle respekt voor U antwoord "pcfixer",
Maar ik denk niet dat ZoneAlarm een vebetering kan zijn t.v. Outpost wat firewall gebeuren betreft,integendeel naar mijn bescheiden mening!

De Anti trojan top 3 van "Pieter Arntz" wil ik ff nog in overweging nemen!

Geplaatst door steel
Met alle respekt voor U antwoord "pcfixer",
Maar ik denk niet dat ZoneAlarm een vebetering kan zijn t.v. Outpost wat firewall gebeuren betreft,integendeel naar mijn bescheiden mening!

Oh, hou op joh :p :D nou voel ik me zo hoog en oud... :eek: ;). Ik heb nog nooit gewerkt met Outpost maar het is dat ik er deze week van gehoord had anders wist ik nog geen eens van het bestaan af. Daarom dacht ik misschien is het handiger om een firewall te nemen waar meer mensen ervaring mee hebben ipv gelijk een (voor mij nog) buitenstaander te nemen.

Hoi pcfixer,

Bedankt voor je mening, in ieder geval.
In mijn ogen zijn er twee zaken waar ik niet vanaf stap, en dat in mijne NOD32 en mijne OUTPOST van die andere programma's ben ik niet 100 % zeker, van die twee voorgaande wel!

Ok, dat wist ik niet. Ik ken beide programma's niet afdoende om er een oordeel over te kunnen hebben. Maar als de virusscanner regelmatig geüpdate wordt of (nog beter) dit zelf doet en als de firewall alle poorten op Stealth zet dan hebben kwaadwillenden weinig kans.

hoi Pieter, heb ff naar je link gekeken.
denk dat ik de cleaner maar houdt.
laatste update 1-8-2003.
tot nu toe alles netjes tegengehouden:)
dank voor je reactie

steel,

Het is ook handig om een popup killer erbij te installeren.

Ik heb zelf adshield.

Daarnaast is het ook handig om een antispam programma te gebruiken zoals: spampal of mailwasher.

Daarnaast is het ook handig om spybot en ad-aware te hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan