ff jullie mening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik wil even de mening van de experts horen .

Ik heb een externe harddisk , een wd van 200 GB .
Die schijf heb ik opgedeeld in een extend partitie met drie logische dos stations .
1 deel gebruik ik voor torrent downloads .
Op die schijf stonden in de root een paar hele lange bestanden die ik met geen mogelijkheid kon hernoemen of wissen .

Twee dagen geleden zag ik dat mijn schijf een IO error veroorzaakt had , na opnieuw inpluggen van de schijf deed hij het echter weer .
Dacht ik .......... want toen ik bitcomet weer aanzette en hij begon met downloaden sloeg de schijf af en spinde weer op .
De stations waren verdwenen en bitcomet liep vast .

Ik heb het internet afgestruind , en 1 oplossing namelijk hardware veilig verwijderen leek de oplossing te zijn .
Echter helaas na 1 dag feilloos gewerkt te hebben kreeg ik weer hetzelfde probleem .
Ik had dus besloten de schijf te formatteren .

Echter ..... de F schijf (torrent schijf) liep niet verder dan 20% daarna ging de schijf weer rebooten en was ik tijdelijk alles kwijt .

Volgende logische optie was , stations verwijderen partitie verwijderen , deze opnieuw instellen en dan opnieuw proberen te formatteren .

Helaas bij 20% weer hetzelfde probleem .

Weer alles weg gehaald , geprobeerd 1 grote partitie te formatteren .

Ook DAT werkte niet .

Als laatste redmiddel heb ik nu een tool gedownload van WD waarbij ik allemaal nullen naar de schijf heb geschreven . Een soort killdisk dus .

Nu lijkt het formatteren wel goed te gaan .

Wat is dit volgens jullie , een slechte schijf? mall ware? een rootkit?

Helaas , alles leek goed te gaan . Het formatteren ging prima nadat ik de tool van wd heb gebruikt . Ik heb ineens 33 GB aan software terug gecopieerd op de schijf . No problem .

Echter ........ toen ik bitcomet opstartte , en de eerste de beste torrent aanklikte spinde de drive weer down .

Raaaaaaaaara hoe kan dat .

Download HD Tune, installeer het, kies je externe harde schijf, en kijk bij het tabblad Health of je daar misschien zaken ziet die geel danwel rood zijn weergegeven (dus zouden kunnen duiden op problemen). Laat ook in het laatste tabblad even een check lopen.
Haal ook een programma op, liefst bij WD, die de staat van het controller deel van je externe harde schijf kan testen/uitlezen.

Tijs.

Ok bedankt , dat ga ik morgen even proberen .

Zit me te bedenken wat ik veranderd heb de laatste dagen , wat me tebinnenschoot is dat ik de printerdriver van mijn HP printer ( usb ) geinstalleerd heb , zou dat er wat mee temaken kunnen hebben?.

Nou......... ik heb HD tune geprobeerd , die heeft geen fouten gevonden .

Mijn probleem blijft echter zodra ik bitcomet opstart en begin met downloaden loopt mijn hd vast .

Wazig , heel wazig ............ laatste optie . Hele besturings systeem opnieuw installeren .

Ik zou het anders niet meer weten .

Toen ik vanmiddag weer aan het stoeien wilde met de schijf was hij helemaal dood .

Heb hem in een andere computer gehangen , en toen deed hij het weer prima .

Conclusie , printje in externe behuizing zal brak zijn .

Ik heb een andere gehaald , en zie daar hij doet het weer prima .

:D

Bedankt voor je heldere terugmelding! :thumb:
En fijn dat het opgelost is! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan