FFS norton2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Okey en nu ben ik zo kwaad geworden dat ik me pc naa de nkoppe heb geholpen, ik werd helemaal gek van norton, ik heb norton2004 systemworks, ik heb live-updte aan staan en al die gekkigheid van systemworks, maar nou heb ik van een spyware progje (kazaa) allemaal virrussen gedownt, nou staat er in dat scherm van norton unable to repair, ik weet niet wie allemaal beweerd of dit een mooi bijzonder programma vind, maar ik heb alles up-to-date 5 keer gedrukt om updates op te halen, en nou heb ik gescanned, hij heeft er 14 gevonden, maar dan staat er ''verwijderen'' (of ja zo noemt norton dat dan) ''weet u zeker bla bla bla'' ik doe oeky, dan kijk ik bij status, dan staat er: VERWIJDEREN NIET GELUKT, nou wil ik graag weten waarom hij geen 1 virus kan repareren, of terwijl verwijderen...:mad: ?

Je moet Norton goed begrijpen. Hij probeert de gevonden virus altijd te repareren. Lukt Norton dat niet dan kijkt hij of hij de virus kan verwijderen.
Sommige virusen kan hij niet verwijderen omdat deze toch nog nodig zijn. Deze worden dan ingesloten, Norton noemt dat Quarantaine.
Als je Norton opstart zie in het hoofdmenu ook ergens staan rapporten, daar vind je ook de lijst quarantaine.
Daar zie je al de virusen staan die Norton niet kan verwijderen. Als ze daar instaan, hoef je verder niets te doen, maak je geen zorgen erom, alles is okee dan. Norton kan dat niet verwijderen, kan allerlei mogelijkheden zijn waarom niet, meestal omdat deze nog gebruikt worden of nodig zijn.In de map QAuarantaine zorgt Norton ervoor dat de virus zelf geen kwaad meer kan of zich kan uitbreiden.
Tot slot dit, soms als je de pc opnieuw opstart em je gaat naar de map Quarantaine kun je alsnog verwijderen. Als sommige miet lukt, is dat normaal.
Kortom, als Norton de virus kan verwijderen of in Quarantaine kan zetten zonder je pc om zeep te helpen doet hij dat, conclusie.....Norton doet wat ie moet doen en werkt correct.

Succes

Wat is de locatie van de gevonden bestanden?
Is de locatie anders dan Restore of System Volume Information doe dan het volgende:
Scan je PC in de veilige modus.

Worden de bestanden inderdaad gevonden in Restore of Volume Information doe dan het volgende:
schakel systeemherstel uit
start je PC opnieuw op
schakel systeemherstel weer aan.

Geen enkele virusscanner kan namelijk een virus (kopie) verwijderen uit Restore.

nou heb ik van een spyware progje (kazaa) allemaal virrussen gedownt,
D'r zijn zat goede gratis spyware-programma's en daar heb je KazaA echt niet voor nodig.

Okey.

Flipper_ocean dit gaat ik efe proberen, maar wel gek dan hij zoveel virussen niet kan tegenhouden...

oke

Okey ik heb screenshot gemaakt van mijn quaranteine, dus zit het virus nou in quarantine of niet ? (zie bijlage)

owja k*t

Owjah je kan hier natuurlijk weer geen 200kb plaatsen:rolleyes: iedergeval:

In quaranteine geplaatste items (0)
reserve-kopie items (3)
verzonden aan symantec (0)

Dus, ik denk dat er namelijk geen 1 ''in quarantaine geplaatste times'' gezet is...

Kijk in je logboek van Norton ( rapporten --> activiteitenlogboek --> viruswaarschuwingen) en kijk op welke locatie het gevonden werd, d.w.z path + naam

Hi Game Master!

Doe wat MCA heeft geschreven. Jij gebruikt ME. Dus nogmaals:
-Zet systeem herstel UIT.
-Start in veilige Modus.
-Scan PC in veilige modus. Als hij (Norton) iets kan vinden = verwijder virussen!
-Start PC opnieuw gewoon op.
-Zet je systeem herstel eventueel weer aan.

okey...

Okey dat heb ik gedaan, nu gaat ik effe dat 2de doen wat mca zei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan