Fiattering document vanuit link

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Is het mogelijk vanuit een email-link (Ms Outlook 2010) een access database/Formulier te openen voor bijvoorbeeld documentnummer1?

Bedoeling is dat gebruiker vanuit Outlook een link aanklikt en direct bij betreffend record (bijv. document1 of 2) in de database terecht komt om het document te fiatteren.

Het bestand (locatie: Windows Verkenner) betreft een navigatieformulier met navigatiesubformulier (waarop de documentnummers/records worden gegenereerd), deze moet dus automatisch voor een specifiek RecordID vanuit Outlook worden geopend.
Graag hoor ik of en hoe dit mogelijk kan worden gemaakt.

Bvd.

Dat kan wel, maar dan moet je in Outlook een Access sessie programmeren die
1. de database opent
2. het formulier opent
3. het formulier filtert op het gewenste record.

Stap 1 en 2 is simpel, zeker als het formulier al automatisch start bij het openen van de db, maar 3 is erg afhankelijk van de vraag: wat staat er in de 'link'? Want daar kun je niet zoveel mee (met de link). je kunt hem hooguit uit elkaar trekken om te kijken of je op basis van de parameters in de link iets kunt uitlezen wat je in de db verder kunt gebruiken.

okay, betekent dit dat bij iedere gebruiker binnen de organisatie de sessie in outlook gezet moet worden?

de link krijg ik vanuit access prima in outlook, het gaat er idd nu om wat ik precies als pad in de link moet zetten om het [navigatieformulier] --[navigatiesubsubformulier] te openen vanuit een Windows locatie.

Als ik het subformulier geopend krijg (vanuit de link in Outlook) zonder te filteren dat zou opzich al mooi zijn. Dan kan de gebruiker zelf vanuit het formulier het specifieke record opzoeken.
Het mooiste is natuurlijk als gelijk naar gewenst record wordt genavigeert vanuit outlook. Wat ik nu heb is onderstaand aan code. Neem aan dat het IDnummer in de link terecht moet komen? om een filter te draaien..Maar eerst anders maar proberen het subformulier te openen (stap1 en 2 die je noemt), als je daar de oplossing voor hebt graag...

Code:
Private Sub KnopMailtoFiatteur_Click()

Set ol = CreateObject("Outlook.application")
Set NewMessage= ol.CreateItem(olMailItem)

With NewMessage
.To = Me.txtFiatteur.value
.Subject = "Fiattering documentnummer: "& Me.txtJaartal & " - " & me.txtDocumentnummer
.Body = "Klik op onderstaande link om het document te fiatteren" & vbCrLf & vbCrLf & _
"file:\\locatie\locatie\locatie.txt"

.Display

End With

End Sub

Waarom gebruik je de optie <Email maken> i.c.m. <Antwoorden beheren> niet om het proces te regelen? Je lijkt nu het wiel uit te vinden, en daarbij uit te komen op een vierkant exemplaar, terwijl de concurrentie al lang en breed met achthoekige wielen rijdt :).
En ja, je zou die procedure bij elke gebruiker uit moeten zetten. Dus echt handig is dat allemaal niet.

Misschien wel een idee om die optie te gebruiken..Heb er wat over gelezen net en ziet er behoorlijk geavanceerd uit. Niet iets om zo even in te regelen, dus moet daar even rustig voor gaan zitten en de tijd voor nemen.
Gezien het feit de bovengenoemde procedure bij elke gebruiker moet worden uitgezet zie ik daar maar vanaf, idd niet echt praktisch.

Ik moet er wel bij zeggen: het versturen en ontvangen/invullen/terugsturen van de mails ziet er goed uit, en het inrichten is ook niet zo heel lastig. Alleen krijg ik het zelf niet voor elkaar om de ontvangen antwoorden weer in te lezen. Maar dat kan aan mij liggen, want ik lees van anderen dat het prima werkt. Dus ik ga er zelf ook wel weer eens op studeren, en als ik het aan de praat krijg is het wel een leuk onderwerp voor de cursus Access :)

Ben benieuwd..Ik ga er iig ook mee aan de slag. Zeker een interessant onderwerp voor de Access cursus.:thumb:

Maar eens kijken dan wie hem 't eerst aan de praat heeft :)

Octafish: dat zul jij ongetwijfelt zijn aangezien je veel meer Access ervaring hebt dan mij;)

Je kent de wet van de remmende voorsprong? :). Het is een wizard, dus je hebt net zo veel kans als ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan