fiesiek geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamasha

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2004
Hallo ,
ik heb een vraagje ik heb een siemens computer en daar staat win 2000 op ik heb 320 mb geheugen en 10 gig op de c schijf en ik heb een g schijf met 30 gig erop .
nou is mijn vraag ik speel vaak een spelletje op een spelletjes site en heb daar eigelijk nooit geen problemen mee gehad ,maar nu als ik aan het spelen ben zoals jewel quest dan krijg ik op een gegeven moment een blauw beeld en dan geeft hij aan kernel-stack-inpage-error stop 0x00000077(0x000000e,0x000000,0x143a1000)
bezig met starten van de fysieke geheugendump
een van de schijven moet worden gecotroleerd op consistentie c. schijf als hij dat gedaan heeft dan start hij opnieuw op , maar dan ben ik de g schijf kwijt .
op mijn werk vertelde ze alsdat ik de schijf op fouten moet controleren, dat heb ik gedaan maar hij geeft aan alsdat er geen fouten zijn .
wat nu ? zou het kunnen liggen aan de nieuwe update van java sun ?

ik heb op die link gekeken maar die is voor windows xp .

dan nog een vraagje , stom misschien maar wat is je harde schijf .

ik heb er aida op staan waar kan ik dan zien voor de harde schijf . sorry ik ben een dom vrouwtje

De harde schijf is het ding waar alles op staat.
Als je op deze computer dubbelklikt staat daar meestal "Lokaal Station" of "C schijf".
Jij betiteld ook 10 gig op de c schijf en ik heb een g schijf met 30 gig erop
Dat zijn je harde schijven, of één schijf in twee stukken opgedeeld.

Met Aidi ben ik niet bekend.
Staat er niet iets als Opslag --> Harde schijf?
Bekende merken zijn:
Hitachi
IBM
Maxtor
Samsung

Zoek het in die richting.

Er Stond inderdaad bij aida32 een opslag ,
mijn C schijf is een WDC AC310100B.
en mijn G schijf is een Fujitsu mp93307AT..

hoe kan ik nou kontroleren of ze nog in een goede conditie zijn of is dat niet nodig ?

groetjes pamasha

Oh , ja ik ben er ook nog achter gekomen alsdat ik maar 16 bits heb.

Okay, voor de Fujitsu harde schijf zul je de FJDT Fujitsu ATA Diagnostic Tool moeten hebben.
Voor de WDC (Western Digital) de Data lifeguard diagnostic for Windows.

Beide te downloaden van de link die ik je boven gaf en een beschrijving hoe te gebruiken zit in bestand of staat op de site.
Mocht je van dit alles niets snappen is het misschien handig om er even iemand bij te roepen die een beetje verstand heeft van dit soort zaken.
Meestal wijst het zich vanzelf, op de exe bestand dubbelklikken, dan wordt er een opstartfloppy aangemaakt en dan kun je in veel gevallen de pc opstarten met deze flop erin waarna het programma de harde schijf begint na te snuffelen.

O ja, 16 bit zegt me helemaal niets. :confused:

**Edit
Nog wel even op virussen gecontroleerd hoop ik?
Doe anders eens een online scan met housecall.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan