FIFA 11 en E8200 en E6300

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnfre1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Ik heb een probleem.

Ik heb FIFA 11 en ik als ik hem op mijn pc wil spelen schokt hij heel erg. Toen dacht ik laat ik "Can You Run It?" is even draaien. Toen bleek het dat mijn processor de Intel Core 2 Duo E8200 niet goed genoeg was. Hij gaf trouwens deze fout melding.

"CPU Speed
Minimum: Intel Core 2 Duo @ 1.8 GHz or better
You Have: 2.67 GHz "

Toen ging ik op mijn ma's pc kijken waar een Intel Core 2 Duo E6300 in zit. Daar geeft "Can You Run It" aan dat het spel uitstekend zou draaien.

Daarna ben ik opzoek gegaan naar de Specs van deze CPU's en kwam ik tot de ontdekking dat mijn E8200 veel beter is dan de E6300.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat ik FIFA 11 niet goed kan draaien op mijn pc.

2qxcqac.jpg

Can you run it zit hier dus gewoon fout. Dit kan je al zien als je naar de snelheid kijkt.
Het schokken ligt denk ik eerder bij de videokaart.
Met mijn E8400 (overclocked @ 3,6 Ghz) i.c.m. 4GB DDR3 1280 en Ati 4870 (512MB) loopt het prima.
1920x1080 verder de hoogste instellingen. Weet alleen niet zeker of ik Anti-Alliassing heb ingeschakeld.

Welke instellingen gebruik jij?

lijkt me eigenlijk haast onmogelijk als je bij can you run it kijkt welke videokaart je nodig hebt en welke ik heb

en ik speel al op 800x600 omdat ik dacht dat het dan misschien minder van me cpu zou vreten.
ook speel ik op de laagste grafische stand en nog schokt hij.

Laatst bewerkt:
Heb je ook de laatste nvidia drivers?

Op die resolutie zou het toch moeten kunnen lijkt mij.

ik heb zo juist de laatste drivers gedownload maar toen ik hem reboote kwam hij tijdens het opstarten ermee dat mijn CPU temperature te hoog was. :confused:

maar toch blijft mijn pc draaien en kan ik fifa ook starten maar nog schokt hij.

Hmm in dat geval, is de pc 'stofvrij'?
Als de temperatuur te hoog oploopt dan gaan processoren en videokaarten zichzelf terugklokken ter bescherming.

En hoeveel geheugen heeft de videokaart echt? Een 9600GT heeft namelijk geen 1.9GB aan geheugen voor zover ik heb terug kunnen vinden.
Gezien de system requirements:
Minimum System Requirements
- Only supplied on DVD?: Yes
- Operating System: Windows XP / Windows Vista / Windows 7
- DirectX Version: 9.0c
Recommended System Requirements
- Processor: Intel Core2Duo @ 2.4Ghz
- RAM: 1 GB (2 GB required for Windows Vista / Windows 7)
- Video Memory: 256 MB video card or equivalent (must support Shader Model 3.0 or above). ATI RADEON HD 3870. NVIDIA GEFORCE 8800 GT.
Zou je de game gewoon soepel moeten kunnen draaien zeker op deze resolutie.

hij werkt nog steeds niet soepel een 8800gt is nodig ik voor de game heb ik kunnen vinden ik heb een 9600gt dus snap der echt niks van heb onder tussen me pc ook al helemaal opnieuw geinstalleerd maar dat heeft ook niks geholpen

Een hoger getal betekent niet automatisch dat de videokaart sneller is. De 8800GT was een high-end kaart terwijl de 9600GT in het mid-range segment viel.
Het zou kunnen dat de videokaart toch de schuldige is. Geeft GPU-z aan hoeveel eigen geheugen de videokaart heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan