Fifa08 Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin vd Ven

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Een tijdje terug had ik fifa08 al geinstalleerd, alles ging prima tot ik wilde gaan spelen. Ik kreeg een zwart scherm en kon ook niet meer terug naar het bureaublad. Beetje gegoogled en toen kwam ik er achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Een vriend van mij zei dat mijn videokaart waarschijnlijk verouderd was.
Ik ben daarnet even gaan zoeken en vond deze site:
http://www.soccergamers.net/index.php?name=News&file=article&sid=707.
Daar staat dus op:
**Ondersteunde chipsets: NVIDIA GeForce3 of hoger (GeForce4 MX series worden niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of groter; Intel 915/945/950/GMA 3000; S3 DeltaChrome S4, S3 Graphics Chrome S27 (S3 kaarten worden niet ondersteund onder Windows Vista). Laptop versies van deze chipsets kunnen werken maar worden niet ondersteund.

Zelf heb ik NVIDIA Geforce4 MX4000, deze wordt dus blijkbaar niet ondersteund? Nu is mijn vraag, weet iemand waarom dat zo is? En of daar al een patch voor is? Of moet ik gewoon wachten tot fifa09 uitkomt of totdat mijn vader een nieuwe computer aanschaft?

Zelf heb ik NVIDIA Geforce4 MX4000, deze wordt dus blijkbaar niet ondersteund? Nu is mijn vraag, weet iemand waarom dat zo is? En of daar al een patch voor is? Of moet ik gewoon wachten tot fifa09 uitkomt of totdat mijn vader een nieuwe computer aanschaft?

Wachten op Fifa09 heeft in dit geval geen nut. Deze zal ook geen ondersteuning bieden voor je huidige videokaart. De videokaart beschikt namelijk niet over een aantal vereisten die het spel nodig heeft om te kunnen draaien.
Een upgrade van je huidige pc (mits deze verder voldoet aan de eisen van het spel) kan uitkomst bieden of inderdaad een geheel nieuw systeem.

Om daar meer over te kunnen zeggen zal je even je systeen moeten vermelden. Dan kunnen we daarna verder helpen. Zoals al gezegt kan het ook zijn dat de rest van je pc ook niet voldoet aan de eisen van het spel.

De rest klopte volgens mij wel redelijk, maar weet ik niet zeker. Uhhm ff kijken, staat er ergens een lijstje dat je kunt kopiëren? Of moet je elk onderdeel apart opzoeken?

De volledige specificaties:
OS - Windows 2000/XP/Vista
Processor – 1.3 GHz of sneller (voor Windows Vista minimaal een 1.5 GHz processor)
Geheugen – 256 MB RAM (Voor Windows Vista 512 MB RAM)
Harde schijf – 3.92 GB
DVD Drive – 8 SPEED
Video kaart – 64 MB*
Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible
DirectX - Version 9.0c (meegeleverd op de DVD)
LAN – TCP/IP Compliant; 2 - 8 Players
Online Multiplayer – 512 Kbps of sneller; 2 spelers
Single System Multiplayer – 2-8 Spelers
Input - Keyboard, muis of duaal analoge gamepad.

Mijn computer heeft:
- Windows XP
- Intel(R) Pentium (R) 4 CPU 3.00GHz (staat er 2x)
- 510MB RAM
- Heb fifa08 al geinstalleerd, dus dat zit wel goed lijkt me?
- DVD Drive weet ik niet, maar gebruik toch altijd zo'n no cd crack
- Video kaart voldoet dus niet aan de eisen
- DirectX 9.0c
- ??
- ??
- ??
- Ja, kheb een toetsenbord en een muis:p

Laatst bewerkt:
Dan is het dus echt de videokaart die het probleem veroorzaakt.

En dan komen we weer bij de twee opties, een neiuwe aanschaffen of een geheel nieuw systeem. Hierover kunnen andere heplmijers meer informatie en hulp bieden dan ik zelf.

Ik stel dan ook voor je probleem voor te leggen in het hardware hoekje onder videokaarten.

Succes

Hartstikke bedankt, weet ik weer dat het alleen aan die videokaart ligt. Ga ik wel weer fifa07 spelen of ik wacht tot er een patch komt die het spelen met deze videokaart mogelijk maakt (als die ooit uitkomt). En dan wacht ik wel tot mijn vader een nieuwe computer koopt, heb wel het idee dat dat niet zolang meer duurt.
Nogmaals bedankt en je kan dit topic wel sluiten, bedankt:thumb:

Die patch komt niet. Daarvoor is het een te oude kaart. De nieuwere kaarten ondersteunen nieuwe dingen die met jou huidige kaart echt niet haalbaar zijn. En het is nog steeds mogelijk dat de andere helpmijers meer problemen zien met je huidige systeem dan ik. Ik weet echt niet alles van computers maar houdt erg van gamen. Vandaar dat ik je doorverwijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan