FIFO functionaliteit gaat trager en trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Beste,

Ik heb nog een vraagje wat voor sommigen onder jullie eenvoudig opgelost kan worden ?...

Ik heb SQL Server 2000 SP4.

In een tracking tabel hou ik een FIFO bij die nu zo'n 3000 schuifposities heeft.

Deze tabel heeft een 10 velden :

TD_TRACKING_NR integer
TD_DATE_TIME datum_tijdnotatie van insert
TD_ACTIE1
TD_ACTIE2

Telkens er een nieuw record bijkomt, tel ik incrementeel bij elke TRACKING_NR eentje bij op, daarna steek ik een item met TRACKING NR 1 in de tabel.

Reden is dat deze opeenvolgende data een ketting vormen, en dat ik op bepaalde kettingposities na moet kijken of er dan een bepaalde actie moet gebeuren.

Zo bvb zou een item dat aan de ketting hangt op ketting positie 600 (600 schakels van het nulpunt) een popup moeten krijgen dat er een bepaalde actie uitgevoerd moet worden.

Om bovenstaande te doen, is het vrij eenvoudig, ik kijk naar de actie van positie 600 in de tabel, indien er iets inzit van te verwerken data kan ik de actie uitvoeren.

Dit om het principe wat te verduidelijken.

Ik heb dit principe uitgetest met een 100-tal items, en dit gaat perfect.

Er zijn nu een paar acties (boolean waarden) bijgekomen en nog een paar tellers (integer waarden) bijgekomen.

MAAR, het aantal rows is nu om en bij de 3000, en de stored procedure die incrementeel eerst alle items afloopt om de TRACKING_NR met 1 te verhogen en vervolgens item nr 1 terug insert, begint trager en trager te lopen.

Wat kan ik hieraan doen om de stored procedure te versnellen ? Bestaat er een andere mogelijke syntax ?

Enige hulp of tips zouden welkom zijn.

Mvg,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan