Figuur bewerken in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagal-pp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Figuur bewerken?
Ik heb XP en MS Office 2003
- maak een Print Scrn van het scherm
- knippen en kopieren in Paint
- plakken in een Word document
Als ik dan rechter muisknop op dit figuurtje doe
dan blijft de optie ,, Figuur bewerken "wazig, dus
kan ik dit niet bewerken.

Wie help!!!

Hoe wil je dit figuur bewerken, ik neem aan dat je in Paint namelijk ook de opties hebt om je figuur aan te passen. Overigens ben ik zelf een grote fan van het programma MWSnap wat gratis te downloaden is zonder spyware. MWSnap laat je via de vrije rechthoek bijvoorbeeld een print screen maken van precies dat gedeelte wat je wil opnemen. Ook heeft MWSnap basis figuurtjes zoals pijltjes die je kan invoegen in je plaatje.

Het bewerken van een afbeelding in word is mij ook in geen enkele print screen gelukt, tenminste je kan natuurlijk wel de dingen als bijsnijden en contrast veranderingen.

Hoi,

Via het menu: Extra > Opties; tabblad 'Bewerken' kan je een programma opgeven waarmee je afbeeldingen wilt bewerken.
Het is me echter volstrekt onduidelijk hoe je hier nu een 'ander' programma opgeeft, dan Word-editor zelf .....
Dus bij mij is de bewuste menu-optie idd ook grijs, m.a.w. 'niet actief'.

Als ik printscreen gebruik en dan meteen plak in Word (hoeft nl niet via Paint, want daar doe je weer precies hetzelfde) kan ik de afbeeding meteen editen, is geen probleem. Dus het is waarschijnlijk een instelling die niet goed staat. Als je de methode van Vecom gebruikt en hij is grijs, dan is het logisch dat het niet werkt. De reden waarom het grijs is weet ik ook niet. Je zult dus ongeacht hoe je een plaatje in word invoert het probleem hebben.

Update: misschien verklaart deze link een hoop.

Zoals vecom al aangeeft moet je een editor geinstalleerd hebben. Wanneer die editor niet geinstalleerd is zal je het dus niet kunnen bewerken.

Zie alleen het vordeel niet van het bewerken in word ipv via een bewerkingsprogramma :D

Ik heb MWSnap geprobeerd maar niet het resultaat
wat ik bedoelde - In Paint kan men een willekeurige
deel knippen daarna in Word-document plakken-
ik kan nu ,, OP ,, de afbeelding een pijl, lijn, ovaal
en tekst plaatsen - Het probleem is als je de afbeelding
verwijdert, blijven de pijl, lijn etc. staan en ook als
je de afbeelding verplaatst idem.
Met optie ,, Figuur bewerken " zitten al die toegevoegde
items in die afbeelding (gebakken), Word ziet de afbeelding en toegevoegde items als een geheel, ik
heb ooit iemand zien doen maar weet niet meer hoe
het moet. Het kan wel, maar hoe?
Wie kan mij verder helpen?

Hoi,

- Plak afbeelding in Word.
- Voeg pijlen lijnen etc. toe (gebruik werkbalk tekenen)
- PrtScrn en plakken in Paint.
- Selectie die je wilt hebben selecteren en knippen.
- En weer plakken in (een nieuw/ander document) in Word.

Zoiets .... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan