• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

figuur doorlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik heb een rapport dat door meerdere mensen gebruikt kan worden en kunnen dan ook op het voorblad hun naam kiezen.
Op een ander blad wil ik dan automatisch de handtekening van de desbetreffende persoon krijgen, deze zijn ingescand als een figuur.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Zet het rapport als achtergrond in een table.
In een veld van de table kan je dat de handtekeningen plaatsen.

Ik heb een variant voorbeeld gemaakt op een oud excel programma van me waarin in liet zien hoe je bewegende gifjes in excel kunt op nemen.
In plaats van een 'filmpje' kun je nu een afbeelding kiezen.

Ik heb een extra tabblad toe gevoegd (4e), waarin ik e.a. uitleg.

Bijlagen

BEDANKT!!! Ik denk dat dit wel gaat werken!
Kan je naderhand nog afbeeldingen toevoegen of moet je het dan opnieuw doen?:D

Zo lang je maar weet elke handtekening welk nummer krijgt als je hem toevoegd is er altijd wel een oplossing te bedenken.

Nu type je direct het nummer van de afbeelding in, je kan dat nutuurlijk ook via een extra kolom doen waar je een naam kiest, waar vervolgens via vert.zoeken een nummer bij gezocht wordt waarna de afbeelding gewisseld wordt.

Ben nog wel benieuwd naar de oplossing van RetroX.
Laat je nog van van je horen?

Geachte C. Withaar,

Ik krijg deze macro niet aan de praat.
Waar moet ik de figuurnummers invullen?

De macro 'kijkt' naar veranderdingen in een bepaalde cel op het blad, in dit geval; If Target.Address = "$C$12" Then
Dus cel C12, in het voorbeeld is dat de gele cel.
Via de optie Validatie zijn alleen de keuzes 1,2 en 3 toe gestaan.

Vervolgens worden eerste alle afbeedlingen uit gezet, als je dus afbeeldingen toevoegd zul je ook de macro moeten aanpassen.
dan wordt de waarde in cel C12 opgehaald; iPic = Range("C12").Value en wordt de gekozen afbeelding getoond;
Sheets(Sh).Shapes("Picture " & iPic).Visible = True

Beantwoord dat je vraag?

Ik krijg de melding dat hij de afbeelding niet kan vinden maar ik heb heb ook een keer de foutmelding gehad dat hij een end sub verwacht terwijl die er wel staat.
Ik heb trouwens wel de nederlandse office xp.

Het is gelukt!!!:) :D :thumb:
Hoe kan ik hem (notatie in vba) laten kijken naar een andere cel op een ander blad?

Of hoe kan ik op meerdere bladen hetzelfde laten gebeuren met 1 keuzecel?

- VBA is altijd in het Engels, ook in de Nederlandse Office versies.

- Laten kijken naar een cel op een ander blad is ook mogelijk.
- Op meerdere bladen het zelfde ook.

Maar je moet de afbeeldingen (handtekeningen) wel op alle bladen neerzetten, en elke afbeelding krijgt altijd een eigen nummer, e.a. wordt dus wel een stuk ingewikkelder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan