• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Figuur in kop- of voettekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Asseldonk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Hallo mede-excellers,

ik wil in de kop- of eventueel voettekst een bedrijfslogo opnemen bij het afdrukken van het document.
De afmetingen kunnen per print verschillen, dit omdat het aantal kolommen en rijen variabel is en de sheet automatisch passend is ingesteld.
Ik kan met een macro wel allerlei teksten en verwijzingen naar gegevens in de sheet opnemen in de kop- of voettekst, maar een figuur wil maar niet lukken.
Is het op een of ander manier mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen (zoiets als bij Word via koptekst wel kan).
De enige optie die ik nu nog zie is om nadat het afdrukbereik vanuit de macro bepaald is vanuit de macro ook tijdelijk een plaatje op de sheet te zetten en deze na het afdrukken weer te verwijderen. Dat is echter een nogal bewerkelijke actie en niet zo fraai.
Iemand een idee?
Het zou moeten werken in Excel97.

Alvast bedankt.

Via Bestand, Pagina-instelling, koptekst/voettekst en dan aangepaste koptekst. Daar kun je kiezen voor het toevoegen van het logo.

Gr. Fred

In Excel 2003 zit de optie wel;

afbeelding_invoegen.jpg

Kans is groot dat als je hem in 97 niet vindt deze mogelijkheid er toen nog niet in zat.
Andere optie dan die met een macro zie ik zo 1,2,3 ook niet.

Laatst bewerkt:
Optie?

Misschien is het volgende idee voor jou werkbaar:

Plaats het logo bijvoorbeeld in de linker bovenhoek m.b.v. invoegen -> figuur

Kies vervolgens Beeld -> Kop- en Voettekst -> tab "Blad"

Je kunt hier instellen welke rijen bovenaan elke afgedrukte pagina moeten komen. Stel dat je logo de rijen 1 t/m 5 inneemt, dan kun je dat hier instellen, en dan zie je op elke afgedrukte pagina je logo verschiijnen. Je kunt de marges dan nog enigszins aanpassen, zodat het ook nog echt op een koptekst lijkt. Het is niet echt wat je wilt, maar komt wel aardig in de buurt...

Bedankt alvast voor de reacties.
Fred, die optie is nog niet aanwezig in Excel97 zoals Withaar ook aangeeft.
MayNiak666, die optie heb ik nu gebruikt.
Probleem daarbij is dat het logo gaat vervormen bij het passend maken om het netjes op één blad te krijgen en dat het logo volgens de huisstijl altijd rechtsboven staat.
Een andere optie was om het in een "stempel" rechtsonder op te nemen.
Ik houd me aanbevoeln voor meerdere ideeën maar zal wel naar een macro moeten uitwijken totdat we een nieuwe versie krijgen.

Het vervormen van het logo kan je ondervangen door formaat en verplaatsing niet te relateren aan cellen...

Het rechtsboven uitlijnen is inderdaad een probleem, dat zie ik zo ook niet snel opgelost worden. De meest eenvoudige oplossing is om het logo linksboven te plaatsen. Alhoewel ik heel goed weet dat het allesbehalve eenvoudig is om een huisstijl te wijzigen...

Ik los het voorlopig op door het logo d.m.v. een macro te plaatsen bij het printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan