Figuur in Report bepalen door veld in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
109
Ik heb een database tabel gemaakt daarin allerlei gegevens zoals de plaats van de database en de plaats van de verschillende figuren die ik in mijn programma gebruik.
Ik heb op een formulier een plaatje staan, wat er er moet komen bepaal ik tijdens het openen van het formulier door uit de database de plaats van het plaatje te lezen. Dit gaat allemaal goed. Nu zou ik dit zelfde graag doen op een report maar als ik dat doe krijg ik constant de melding dat veld dat ik zoek in de database niet gevonden kan worden. Echter als ik het veld in visual basic invul dan herkent hij het wel, want hij maakt het automatisch af.
Is er misschien iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe ?
 
Laatst bewerkt:
Schrijf het adres van het plaatje eens naar je intermediate window
Code:
? strLocatieplaatje
of
print strLocatieplaatje
of 
debug.print strLocatieplaatje
en schijf ook het resultaat van je DIR commando naar je immediate window en bekijk de verschillen.

HTH
Weest gegroet,
Guus
 
Oplossing gevonden

Ik maak nu gerbuik van OLE objecten en sla zo het complete plaatje op in de database.
Ik ben nu alleen nog opzoek of ik het ole object ook aan directory kan koppelen zodat ik een ander plaatje kan koppelen door een directory en naam op te geven.
Ik kan nu alleen het plaatje wijzigen door er in een wijzigingsscherm een nieuwe in te plakken. Dit werkt ook wel maar is niet zo mooi vind ik.
Weet je misschien ook hoe ik dit kan oplossen ?

Ook heb ik een ole object gebruikt op mijn opstart scherm, nou is het mogelijk om deze selecteren en dan verschijnt er zo'n irritant randje omheen, kan ik dit ook oplossen ?
Ik heb volgens mij alles uitgezet zoals tab en wijzigbaar en gelocked maar je kan je hem nog steeds selecteren ook al kan je hem niet aanpassen. Ik krijg het ook niet voor elkaar om de focus van plaatje weg te nemen, dan krijg ik steeds (runtime) de melding dat het object niet kan worden aangepast. Ik kom er niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan