• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

figuur invoegen bij voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Naar aanleiding van de verkiezingen wil ik een figuur invoegen wanneer een partij meer , minder of een gelijk aantal stemmen haalt. Ik probeer met

=als(a1>a2;"duim omhoog";als(a1=a2;"status quo";"duim omlaag");"")

alleen zou ik de woorden "duim omhoog", "status quo" en "duim omlaag" willen zien veranderen in figuurtjes zoals :thumb: , :( of :rolleyes: (bij wijze van voorbeeld)

Naar aanleiding van de verkiezingen wil ik een figuur invoegen wanneer een partij meer , minder of een gelijk aantal stemmen haalt. Ik probeer met

=als(a1>a2;"duim omhoog";als(a1=a2;"status quo";"duim omlaag");"")

alleen zou ik de woorden "duim omhoog", "status quo" en "duim omlaag" willen zien veranderen in figuurtjes zoals :thumb: , :( of :rolleyes: (bij wijze van voorbeeld)

Je gaat een foutmelding krijgen bij die formule.

Doe

=als(a1>a2;"duim omhoog";als(a1=a2;"status quo";"duim omlaag"))

Voor de rest: zie hier voor een mogelijke uitwerking.

Wigi

Laatst bewerkt:
Stefano

It's your lucky day!:D

Aaron Blood heeft zopas hier een bestandje geplaatst dat exact doet wat jij wilt.

Ik heb het lichtjes aangepast en hier gezet voor zij die niet kunnen wachten. Echt de moeite waard. :cool:

Wigi

Bijlagen

Nog vergeten zeggen, begin met de uitleg van Aaron te lezen, en voer dan de macro dopolyfill (die ik geschreven heb, de rest is van Aaron) uit.

Wigi

icon14.gif
of
icon13.gif
.

:p

Leuk die polyshapes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug