Fijitsu Siemens

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Goedemiddag,

Ik heb gisteren een Fijutsu Siemens laptop gekocht bij mediamarkt. Er zit een Atheros AR5005G netwekkaart in. Nu wil ik op internet, maar dat wil niet lukken.

Ik ben een leek dus...

De router is van netgear, ik moest naar www.routerlogin.net als ik het goed heb om op mijn router in te loggen. Dat heb ik gedaan met de kabel van calewanadoo erin. Ik moest op test drukken en hij deed het. Als ik bij m'n netwerkverbindingen kijk, dan staat er niet verbonden. Maar bij aparaatbeheer staat er dat ie gewoon moet werken. Ik heb er ook een cd bij gehad van netgear, maar daar kom ik niet verder.

Als ik mijn netwerklijst wil vernieuwen staat er iets van dat ik wireless zero configuration moet starten. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Jan

Jan24 zei:
Goedemiddag,

Ik heb gisteren een Fijutsu Siemens laptop gekocht bij mediamarkt. Er zit een Atheros AR5005G netwekkaart in. Nu wil ik op internet, maar dat wil niet lukken.

Ik ben een leek dus...

De router is van netgear, ik moest naar www.routerlogin.net als ik het goed heb om op mijn router in te loggen. Dat heb ik gedaan met de kabel van calewanadoo erin. Ik moest op test drukken en hij deed het. Als ik bij m'n netwerkverbindingen kijk, dan staat er niet verbonden. Maar bij aparaatbeheer staat er dat ie gewoon moet werken. Ik heb er ook een cd bij gehad van netgear, maar daar kom ik niet verder.

Als ik mijn netwerklijst wil vernieuwen staat er iets van dat ik wireless zero configuration moet starten. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Jan

Als ik het goed begrijp probeer je draadloos connectie te maken ?

Ja dat klopt, sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben.

Ok als eerst zal je de latop met een kabel moeten aansluiten
dan kan je kijken of internet werk
als dit zo is dan weet je dat alles goed werkt
vervolgens kan je in de settings van je modem de wireless aanzetten want bij de meeste modems staat deze default uit.

maar begin eerst maar te kijken of het werkt
je kan ook een andere pc gebruiken die natuurlijk al is aangesloten op je router
dan heb je al je antwoord

Ja met gewoon de kabel van mijn gewone internet doet hij het wel.
Hoe kan ik in die settings komen GTD?

Jan

Jan24 zei:

Met vriendelijke groet,

Jan

Heb je al bij configuratiescherm, systeembeheer, services gekeken of die wireless zero configuration gestart is?

En als ik het intern IP adres van mijn router weet, wat dan?

Ji jzei dat ik in de intelling van de modem aan moet zetten dat ik wireless wil toch?

Op de oude laptop doet ie het wel nog steeds het draadloze internet!

Nee heb ik nog niet gedaan mario, ik zei al dat ik een leek was haha
Ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben. Bedankt alvast en GTD ook!

Bij de Fijutsu Siemens laptops staat draadloos standaard uit, Je moet even op FN + een knop en ik weet zo niet meer welk klikken om hem aan te zetten, staat wel in de beschrijving.
Standaard staat hij uit om stroom te besparen.
Ik heb hier onlangs ook een Fijutsu Siemens laptop thuis gehad om hem voor iemand anders in te regelen en bij werkte na de combinatie van de twee knoppen het draadloos deel zonder verdere beperkingen. Kijk dus even in de gebruiksaanwijzing.
Vr gr B.Kat

B.Kat zei:
Bij de Fijutsu Siemens laptops staat draadloos standaard uit, Je moet even op FN + een knop en ik weet zo niet meer welk klikken om hem aan te zetten, staat wel in de beschrijving.
Standaard staat hij uit om stroom te besparen.
Ik heb hier onlangs ook een Fijutsu Siemens laptop thuis gehad om hem voor iemand anders in te regelen en bij werkte na de combinatie van de twee knoppen het draadloos deel zonder verdere beperkingen. Kijk dus even in de gebruiksaanwijzing.
Vr gr B.Kat
Aanzetten van de wireles kaart
Fn toets (ik dacht linksonder blauw) en de F1 toets (een antenne) dan gaat er ook een lampje branden op de laptop bij de antenne.

Ja inderdaad Fn+ F1 dat klopt.:thumb:
Ja hoor nu herrinner ik me het weer, ik kom zo veel verschillende dingen tegen en als je ouder wordt is het geheugen wat korter.:confused:

Vrgr. B.Kat

Jan24 zei:
Nee heb ik nog niet gedaan mario, ik zei al dat ik een leek was haha
Ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben. Bedankt alvast en GTD ook!

Heb je het al geprobeerd?

Hoi, het is gelukt volgens mij!

Het had toch te maken met dat blauwe lampje.

Alleen blijft ie nu op IP adres verkrijgen staan.

Hoelang ik ook wacht, er gebeurt niks.

Ons normale internet deed het gisteren ook opeens niet meer, het kan zijn dat er een storing met wanadoo was, of niet?

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan