Fijn!! een 800mb CD-R. Maar wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
781
Hallo,

Ik heb laatst een cd-r van 800MB/90min gekregen. Dat is heel leuk, want toevallig heb 760 MB data dat ik graag wil branden en dat zou dus mooi op die cd kunnen.
MAARRRRR. Nero herkent de cd alszijnde een cd van 88 MB. (en da's geen typo). Ook windows XP kan er niet meer van maken dan diezelfde 88MB. Is dit nu een geintje van MMORE of een tekortkoming van de brandersoftware? Is er uberhaupt een manier om die cd te vullen met 800 MB??
 
Ik heb het geprobeerd, maar zowel nero als xp weigeren verder te gaan omdat het er volgens hen niet op past.
 
ik geloof dat het aan de instellingen ligt weet het niet zeker, je moet waarschijnlijk overburn inschakelen?
 
Die instelling heb ik inmiddels gevonden, maar helaas. Ook dat werkt niet.
 
ja het klinkt mischien raar maar je weet zeker dat er al geen data opstaat, want mijn ervaring is dat data niet sluit bij branden, om er dus later weer data bij te zetten??
 
Die cd is nog hartstikke leeg, maar ik heb wel gelezen dat niet alle branders het ondersteunen. Dus ik ben bang dat mijn brander ook onder die categorie valt.
 
idd nero kent geen 800 mb cd's.
Ik had pas hetzelfde probleem, maar met het programma cd-mate werkt het perfekt deze kun je volgensmij vinden op downloads.com.
LET OP niet alle branders kunnen 800 mb branden, de brander moet niet al te oud zijn!
OVERBURN deze funktie heb ik ook 2 keer geprobeert je kunt dan wel 85min op een 80min cd branden! MAAR die speelt je cd speler niet af! (bij gegevens niet bekend?)
CD-MATE is ook een heel fijn en duidelijk prog.
we horen wel als het is gelukt.
arno
 
Kan je anders niet ff vertellen welke brander je hebt? Dat maakt het makkelijker om uit te zoeken of die überhaupt wel 800 mb cd's aankan.
 
Met cd mate heb ik hem inderdaad zo ver gekregen dat ie ging branden, maar hij kreeg hij een buffer underrun, en nu is het ceedeetje dood.
Dus to zo ver dit expiriment.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan