file extension .dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDN Bako

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
ik heb legaal software gedownload, maar nu heb ik een viertal bestandjes waar ik niet van weer hoe ik deze moet openen. het gaat om de volgende file extensions:

bestand1.dvd
bestand2.000
bestand3.001
bestand4.002

ik heb op internet gezocht, daar heb ik gelezen dat je de .000 enz files met winrar zou moeten kunnen openen. dit werkt echter niet, ik krijg dan een foutmelding dat heb bestand beschadigd is of in een onbekend formaat.
ik heb ook geprobeert het met poweriso te openen, wat ongeveer dezelfde foutmelding gaf.
met isobuster kan ik bestand2.000 (de andere niet) wel openen en dan zie ik een map data, autorun.ini en setup.exe. maar dit is niet groter dan 200 mb terwijl het totaal gedownloade mapje rond de 2 gb is. als ik de files dan probeert uit te pakken met isobuster dan gebeurt er niks.!?

en het .dvd file zou iets te maken hebben met "dos driver device file" althans dat heb ik ergens gelezen. ook hiervan weet ik niet wat ik er mee aan moet?

hopelijk weet iemand anders wel wat je ermee moet doen.

alvast bedankt!!!

thanks,

nu is er weer een probleem zodra ik hjsplit zijn werk heb laten doen, heb ik nog maar 1 bestand van 1,5 gb alleen deze heeft geen file extension en mijn pc weet niet wat hij hiermee aan moet. de hierboven genoemde progamma's kunnen het ook niet openen. wat moet ik daarmee doen dan?

Heb je verborgen bestanden weergeven aanstaan? zo niet:
Ga naar Start en klik op Deze computer.
In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties.
Selecteer de tab Weergave.
Bij Verborgen bestanden en mappen selecteer je Verborgen bestanden en mappen weergeven.
Bij Bestanden en mappen haal je het vinkje weg bij: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).
Klik op Ja om dit te bevestigen.
Klik op OK.

Daarna zou je de extensie moeten kunnen zien. Welke is dat?

dat heb ik gedaan en ik kan de verborgen mappen enzo zien maar het bestand heeft nog steeds geen extensie! rechtermuisknop en dan bij properties zegt de pc bij "type of file: File" en ik kan hem nog steeds niet openen.

Haal bij: mapopties > weergaven ook nog even het vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstypes verbergen"

thanks,

nu is er weer een probleem zodra ik hjsplit zijn werk heb laten doen, heb ik nog maar 1 bestand van 1,5 gb alleen deze heeft geen file extension en mijn pc weet niet wat hij hiermee aan moet. de hierboven genoemde progamma's kunnen het ook niet openen. wat moet ik daarmee doen dan?

Lijkt mij toch dat dat dan een image bestand moet zijn, lukt echt niet om met winrar of isobuster te openen ?

En mocht dat ook niet helpen kun je je file online laten analyseren: http://mark0.net/onlinetrid.aspx
Dat kan wel even duren, moet je het bestand van 1,5 GB uploaden. :shocked:

Kan je er op de site waar je het legaal gedownload hebt geen beschrijving vinden ?

Laatst bewerkt:
Mischien proberen er img of iso achter te zetten en kijken of het dan wil?

dat vinkje stond al uit, dus dat is het ook niet.

nee dat lukt ook niet, ik heb er .rar .iso. img achter gezet en dan krijg je een foutmelding dat het bestand formaat niet herkent wordt.

ik zou ook verwachten dan het een image bestand zou zijn maar zover ik kan zien niet. ik probeer het te analyzeren maar dat lukt niet, kleinere bestanden lukken wel maar de degene van 1,5 lukt niet, dan krijg je na een tijdje:

Internet Explorer cannot display the webpage enzo

ik heb de originele bestanden ook geprobeert te analyseren, alleen het .dvd bestand kan ik analyseren. bij de rest krijg je hetzelfde als bij het samengevoegde bestand.

de analyse van het .dvd bestand levert dit op:

The file seems to be plain text/ASCII. TrID is best suited to analyze binary files!

Match Ext File type Related URL Def's author
100.0% BS BIN PrintFox (C64) bitmap Marco Pontello

als je het openen met notepad dan krijg je:

bestand.000
bestand.001
bestand.002

oftewel de oorspronkelijke bestanden die in de map staan bij het .dvd bestand.

ik heb het al geprobeert met daemontools, dat is toch hetzelfde als die 2? en daar lukt het ook niet mee.

heb opnieuw alle bestanden geanalyseerd en dit is het resultaat:

.dvd
match: 100%
ext: BS/BIN
type: PrintFox (C64) bitmap
pts: 1000/1

.000
match: 88.8%
ext: SPU
type: Spectrum 512 bitmap
pts: 160000/1

.001 en .002
match: 0,0%
ext: (nul
type: (null)
pts: (nul

bestand zonder extensie
match: 0,0%
ext: (nul
type: (null)
pts: (nul

7-zip kon alles (.000 .001 .002) behalve het .dvd bestand uitpakken. maar de bestanden die ik dan krijg kan ik verder ook weinig mee. het zijn .dll .ax .inf .sys en front files maar niks lijkt iets te installeren.

de bestanden zullen wel corrupt zijn ofzo :(

Ik wordt erg nieuwsgierig naar die download :)

in de bijlage zit een prt sc van alle bestanden die ik heb, heb hem ingepakt zodat ik hij niet te groot is om te uploaden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan