File hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik heb met een aantal files (stuk of 200) al een lange weg afgelegd. Ik heb ze geresized, geconverteerd en al deels hernoemt:

300px-Flag_of_Switzerland.svg
370px-Flag_of_Denmark.svg
400px-Flag_of_Gabon.svg
411px-Flag_of_Iraq.svg
450px-Flag_of_Angola.svg
450px-Flag_of_Cote_d'Ivoire.svg
600px-Flag_of_Jamaica.svg

Nu ben ik dus al zover geraakt (met Batch rename van IrfanView):

Switzerland.png
Denmark.png
Gabon.png
Iraq.png
Angola.png
Cote_d'Ivoire.png
Jamaica.png

Zoals je kan zien staan de landen in het engels. Is er nu een manier om de namen automatisch te laten wijzigen/renamen naar de nederlandstalige landen. Ik heb geen flauw idee hoe je dit zou moeten doen. Waar ik wel al aan gedacht had, is aan vertalingswebsites of vertalen zoals je ook in word kan doen.

Heb er dus ook geen flauw benul van of het hier in de juiste sectie staat, maar aangezien er in IrfanView Batch rename staat, ga ik er vanuit dat ze ook gewoon batch files gebruikt hebben.

Als iemand weet hoe je dit kan oplossen, ben je een echte engel ;)

Grtz

dat gaat niet lukken, niet met batch rename in een fotoviewer tenminste.
Die batch rename is bedoeld voor het hernoemen van grote(re) aantallen bestanden, maar dan met naam+volgnummer. Dus bestandsnaam01.jpg bestandsnaam02.jpg enzovoort….

Eerst en vooral: met die batch rename kost je bepaalde delen laten veranderen. Ik geef je een voorbeeld met mijn probleem:

Dit was het begin:

300px-Flag_of_Switzerland.svg

Dan kost je gewoon invullen:

$N

en dan

Replace text(1): px-Flag_of_ With text(1):

Replace text(2): 300 With text(1):

Je kon dus weldegelijk bepaalde delen van tekst toevoegen, weglaten of wijzigen.

Mijn vraag gaat hier namelijk niet over. Het is gewoon de bedoeling dat ik van bvb:

Switserland.png

kan komen tot

Zwitserland.png

Dit zou moeten automatisch gebeuren voor ong. 200 files. En ik vroeg me af of dit kon, of dit manueel moet gebeuren. Hoe? dat mag met een programma of ook in MSDOS (batch file)
En ik dacht dat het wat te maken zou hebben met eerst het bestandsnaam ('Switserland') te vertalen naar het nederlands en dan te hernoemen.

GRTZ

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we hieruit kunnen besluiten dat dit niet mogelijk is:evil: Ik hebontertussen het eens lekker zoals vroeger? Lekker manueel papagaaiwerk:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan