• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

file in map zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHH

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
72
Goedemorgen,

ik heb een macro voor het verzamelen van tekeningen die bij mij wel werkt, maar bij een collega na een niet.
bij de coderegel [file = Dir("Z:" & folder_naam & "\*")] bij mij wordt bij het gezochte artikelnummer gevonden, maar bij een collega pakt deze de eerste file in die folder...
hoe kan dat?

(ik weet niet hoe ik de code in deze vraag moet weergeven, heb daarom een bestandje toegevoegd...)
 

Bijlagen

  • dxf-verzamelen.xlsm
    16,7 KB · Weergaven: 31
Met \* geef je alle bestanden op en dan zal hij beginnen met de eerste die hij tegenkomt.
 
Toch wordt op mijn computer niet de eerste gepakt, maar degene die geselecteerd is in excel als cell.Value:

Code:
For Each cell In Selection

If cell.Value = "" Then
GoTo Line1]
Code:

in het voorbeeldbestand 918.3005, terwijl 918.3004 bovenaan staat in de folder.
 
Ik zie alleen dat je \* gebruikt en dat gebruikt hij het eerste bestand dat daarvan terug komt.
 
Bedankt voor je snelle reacties.

Ik geloof zeker dat je gelijk hebt, maar vind het dan vreemd dat bij mij en andere collega's dit wel werkt en bij die ene andere collega niet.

Mag ik vragen wat een alternatieve code is die wel het juiste bestand zoekt dat is geselecteerd in excel?
 
Dan gebruik je de waarde van de betreffende cel toch?
file = Dir("Z:\" & folder_naam & "\" & cell.value)
 
Laatst bewerkt:
Dag,

dat heb ik geprobeerd, maar dan wordt het resultaat ""; dus vindt hij de file niet, terwijl deze wel bestaat in die folder, want ik kan deze file wel met Ctrl+F opzoeken in die map en als ik het path vanuit vba kopieer naar explorer komt hij ook wel in de juiste map.

ik vermoed dat het probleem op een andere plek zit, maar ik heb geen idee meer waar dat in zit. ik werk met office 365 en mijn collega zit nog op 2013. kan dat er mee te maken hebben?
 
Als je een Dir met wildcards opvraagt, dan kan de volgorde van de teruggegeven bestanden verschillen per systeem. Bovendien zou het al dan niet tonen van de bestandsextensie ook wel eens verschil kunnen geven. Tenslotte kunnen er rechten verschillen zijn tussen jou en je collega.
 
OK, bedankt voor de reactie. ik ga kijken wat ik aan het systeem kan doen...
 
Beste Edmoor,

op de een of andere manier lukt het nu wel d.m.v. dir(....cell.value) te gebruiken.

bedankt voor de tip!
 
Hallo,

Ik heb op dit moment weer een probleem met hetzelfde item. alleen werkt cell.value nu ook niet meer.

[file = Dir("x:\dxf" & cell.Value & "." & cell.Offset(0, 2).Value & ".dxf")]

Terwijl de directory s:\tekeningen_pdf gewoon bereikbaar is, de "folder_naam" de juiste waarde geeft en "cell.Value" ook, krijg ik het resultaat: "".

het is toch gewoon een samenstelling van deze verschillende variabelen en tekst?

Weet iemand wat kan hier de oorzaak van zijn?
 

Bijlagen

  • Tekening zoeken_RK2.xlsm
    32,7 KB · Weergaven: 25
Welke driveletter bedoel je? IN de code staat x, in je vraag staat s.
 
Dag,

moest een S zijn, maar het lijkt er op dat hij weer doet, nadat ik alles afgesloten heb gehad. mogelijk heeft excel een probleem intern gekregen, alleen is het voor mij ongrijpbaar.


Bedankt voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan