File kan niet worden verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tecje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Ik heb een redelijk groot filmbestand (1,4GB), en die wil niet gedelete worden. Hij zou in gebruik zijn door andere programma's, maar zelfs in diagnostisch opstarten roept die dat nog.
Hij moet weg :-s

CTR+ALD+DEL
explorer.exe process beindigen>ja
bestand>nieuwe taak
Blader naar je film en verwijder hem
bestand>nieuwe taak
explorer.exe en ENTER
Kijken of t werkt.

ga naar veilige modus en verwijder hem vannuit dos.Het bestand zal niet in gebruik zijn in veilige modus en vannuit dos verwijder je hem gewoon of gewoon file slecteren in veilige modus en dan shift en del tegelijk induwen en weg zou ie moeten zijn.

Ik denk dat tecje veilige modus bedoelt met "diagnostisch opstarten" en dat werkte niet. Met xp kun je niet meer in Dos komen, wel in de opdrachtprompt. Dan nog zijn dezelfde dingen geladen als in veilige modus of als in windows zelf, aangezien je deze start vanuit deze modussen.

Wel zou je met een opstartdiskette kunnen opstarten en dan handmatig naar die directory/file gaan. Dan zit je wel in "Dos".

Veilige modus is nochtans èèn van de opties als je op f8 duwt bij het opstarten.Maar enfin hoe je het nu ook noemen mag je geraakt nog altijd niet in DOS.Een opstartdiskette is èèn manier, maar ik zou via de herstelconsole werken.En de opdrachtprompt is eigenlijk hetzelfde dan DOS;)

Opdrachtprompt is inderdaad een soort Dos, maar dan is Windows toch ook al geladen en kan de file dus niet via de opdrachtprompt verwijderd worden. Jammer dat topicstarter niet reageert of hij/zij al iets verder is gekomen.:confused:

Ha ha,

Ben er nog niet aan toegekomen :p

Ik zal het zo wel eens proberen met dat kill programma ding. Had andere prioriteiten zoals American Football en muziek enzo ;-)

Je bent in ieder geval de eerste die het hoort als het gelukt is:p

Het is gelukt met killbox, de link klopt alleen niet meer in de thread.

Tnx

Gister deed hij het in ieder geval niet, maar inderdaad hij werkt.
My bad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan