file niet te deleten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Op mijn C schijf (systeemschijf) staat windows XP. Ik wil dit opnieuw installeren. Format C en 1 bestand blijft staan namelijk "helpmij[1]" Dit staat onder Documetns en Settings en daarna onder eigenaar. Hoe krijg ik de C schijf daadwerkelijk geformatteerd, zodat ik XP opnieuw kan installeren.

Hartelijk dank
Hans
 
Vraagje is winxp al compleet van de schijf of is dat ene bestandje het enige wat nog op de schijf staat??

Anders moet je via winXP eigenaar worden van die map.
Hoe dit precies moet weet ik niet maar als het goed is moet je gewoon rechtermuisknop op de map doen en staat er in het tabblad security iets over het overnemen als eigenaar.

Als winXP er al af is weet ik het zo niets anders dan gewoon winXP installeren en dan eigenaar worden van de map en dan die map verwijderen.

De groeten,
Mark
 
file niet te deleten

Goeie middag


Ik heb jouw antwoord gelezen aangaande het deleten. Ik zal eerst aangeven waar de file staat. In Documents and Settings; Eigenaar; Local settings; tempary Internet files; Context.ie5; e3a72d23. In deze laatste map staat de file "helpmij[1]." Dus met "punt". Zonder extensie nul kb. Type bestand.
Ik heb via Dos prompt geformatteerd. Blijft hangen op deze file. Ook rechts klikken op "C-schijf". Blijft hangen op de file. Alle keren de melding: "kan bestand niet vinden, kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen".

Een opstardiskette gemaakt door bij het formatteren van een disk "A" te formatteren met vinkje opstartdiskette. Krijg vervolgens een prompt doch elke opdracht wordt niet geaccepteerd

Nu heb ik je iets meer gegevens verstrekt waardoor je mij hopelijk kunt helpen.

Hartelijk dank en sorry vor de overlast.

Hans.
 
Hartelijk dank en sorry vor de overlast
Allereerst wil ik zeggen dat dit helemaal geen overlast is hoor als je kijkt naar de grote van deze forum dan zijn er genoeg mensen met een probleem :D en zoals de handtekening al zegt it never hurts to help (=vertaald: het is nooit een grote moeite om te helpen)

Maar nu weer op het onderwerp.
Het zou kunnen zijn dat dat bestandje in een beschadigde sector van de harde schijf staat voer eens een scandisk:
- rechtermuisknop op C:
- dan kies je voor opties
- nu kies je "nu controleren"
- vink bij het volgende scherm allebei de opties aan
- klik dan op start

Onder dos is er ook een scandisk programma maar hoe die precies heet weet ik niet scandsk geloof ik.

Het kan een hele lange tijd duren voordat dit klaar is (ligt eraan hoe groot de harde schijf is).

Probeer hierna nog eens het bestand te deleten of eigenaar van te worden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

PS over die opstartdiskette nog een vraag krijg je zodra je een opdracht zoals format c: doet de melding dat dit bestand niet bestaat??

De groeten,
Mark
 
delete file antwoord aan Mark

Hoi Mark.

Bedankt voor de uitleg. Ik geef een klein verslag en een antwoord op jouw vraag.
Na “controleren” is het bestand niet weg te krijgen.
Format C: vanuit A> werkt niet. Geeft aan “valid drive specification”
Scandisk.exe vanuit Dos werkt evenmin
Hoe word je eigenaar van een map. Ik ben de enige gebruiker.
In de map eigenaar zitten enkele submappen en in de laatste map van die reeks (tree) de (gewraakte) helpmij[1] file. Dus krijg ik de gehele tree niet weg en houd ik na opnieuw installeren op een niet geheel schone C schijf altijd die map eigenaar over. XP maakt dan een tweede eigenaar aan.

Wellicht heb je nog een ideetje/

Groeten Hans.
 
Heb je een NTFS-partitie? Waarom verwijder je niet met FDISK je partities, nieuwe maken en dan formatteren?

Groetjes,
Bennie
 
delete file

Beste allemaal

Het "lek" is boven water. Het is gelukt de file van de C shijf te verwijderen. In de Bios de boot device verandert en vervolgens opnieuw gestart, zodat de cd-rom van XP werd opgestart. Vandaaruit de C schijf geformatterd en vervolgens XP geinstallerd. Het werkt nu perfect en "helpmij[1]" is verdwenen.

Bedankt voor jullie inzet.

Hans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan