File Recovery virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en een "heads up". Mijn vrouw kreeg vanmiddag ineens allerlei meldingen dat gegevens niet meer gevonden konden worden, lees-schrijf fouten enz. Vervolgens kreeg ze File Recovery in beeld die de schijf wilde scannen op fouten. Uiteraard klikte ze op scannen omdat het er als een Windows programma uitzag :mad:. Zie onderstaand plaatje (met dank aan spywarehelpcenter.com).

file-recovery-virus-image.jpg

Natuurlijk voelde ik nattigheid en heb Malwarebytes laten updaten en scannen. Ik kreeg 10 meldingen! Ik heb deze laten verwijderen en de computer herstart. Helaas was het kwaad al enigszins geschied, want bureaublad was anders (grote pictogrammen van alleen Deze Computer en de Prullenbak rest was weg, geen afbeelding, RSS feeds weg), taakbalk en menu start waren aangepast. Ik heb een systeemherstel gedaan naar vorige week. Bureaublad is hersteld, evenals taakbalk en menu start. Ik mis alleen in de verkenner nu de bibliotheken en toch wel een paar mappen waarvan ik zeker weet dat die er vorige week nog wel op stonden. Hieronder mappen met foto's en documentmappen.

Misschien zit ik wel in de verkeerde sectie met mijn vraag, maar ik wilde iedereen sowieso voor dit %&^*@((@& ding waarschuwen. Excuses dus als ik verkeerd zit, maar mijn vraag is: Hoe kan ik de verloren gegevens het beste proberen terug te halen?

Alvast reuze bedankt voor de hulp!

Groet,
Ramon

:thumb: Top!!! :thumb: Probleem opgelost. Ik had al een vermoeden dat de bestanden gewoon "verstopt" waren aangezien ik niet ineens heel erg veel vrije schijfruimte erbij had gekregen.

Groet,
Ramon

Systeemherstel
Schakel Systeemherstel uit. Herstart de computer. Schakel Systeemherstel weer in.
Kijk hier hoe je je systeemherstel moet uitschakelen.

Een extra virusscanner is nooit weg,download de Onlinescanner van Eset naar je bureaublad

Ga ik doen. Heb je enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Mijn vrouw is d e enige die de afgelopen week op de laptop heeft gezeten, en komt alleen op marktplaats en wat webwinkels. Als ze nou op obscure sites zou komen dan snap ik het wel, maar met haar surfgedrag? Mailtjes worden via webmail gelezen ivm meerdere mail accounts. Ze heeft ook geen attachements gedownload.

Groet,
Ramon

Een van de mogelijkheden is dat deze Infecties over het www hoppen dwz vandaag is site A geïnfecteerd en morgen site B

Hou in ieder geval je PC up-to-date niet alleen Windows maar ook andere programma's zoals Adobe Reader en Java etc.
Een hulpmiddel kan hierbij zijn,Secunia PSI

inderdaad, zal wel de een of andere website geweest zijn die geinfecteerd was en zo haar pc ook besmet heeft met het HDD-virus, je hebt goed gehandeld om eerst MBAM te gebruiken en zo de infecties te verwijderen en nadien die verborgen files en iconen weer terug te zetten door het advies van Arretje te volgen :thumb:
een vraagje , wat voor antivirus staat er momenteel op haar pc, ik raad u aan om avast!7 de gratis versie erop te installeren , is mijn persoonlijke aanrader , waarom: zeer sterke virusdetectie en beter dan betalende antivirus, zeer licht van foodprint en maximale updates per dag !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan