file sharing draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he,

ik heb twee laptops met een windows xp erop
de ene heeft een ingebouwde wifi kaart, de andere heeft een usb wifi stick (usrobotics 5423). ik heb hier draadloos internet via een d-link accespoint. voor de accespoint zit een switch ook van d-link.
zou het mogelijk zijn om met deze apparaten een draadloos netwerk te maken om de muziek te kunnen delen. via twee wifi-kaarten die alletwee door windows worden beheerd gaat het wel maar via die usrobotics heb ik nog niks gevonden omdat die niet door de windows zelf wordt beheerd.

zou iemand mij kunnen helpen

dj technics

he,

ik heb twee laptops met een windows xp erop
de ene heeft een ingebouwde wifi kaart, de andere heeft een usb wifi stick (usrobotics 5423). ik heb hier draadloos internet via een d-link accespoint. voor de accespoint zit een switch ook van d-link.
zou het mogelijk zijn om met deze apparaten een draadloos netwerk te maken om de muziek te kunnen delen. via twee wifi-kaarten die alletwee door windows worden beheerd gaat het wel maar via die usrobotics heb ik nog niks gevonden omdat die niet door de windows zelf wordt beheerd.

zou iemand mij kunnen helpen

dj technics

Wil je een map op de ene laptop kunnen benaderen via de andere laptop?
Zo ja, windows heeft een ingebouwde functie hiervoor. Je hoeft alleen maar een map naar keuze te delen en de andere pakt het gelijk op de netwerklocaties.

Je moet wel zorgen dat de beide laptops in dezelfde werkgroep/domein zitten.

en kun jij mij ook uitleggen hoe ik die werkgroepdomein aanmaak

Tijdens het installatie van Windows vraagt Windows al welke domein/werkgroep u wilt instellen. Dit kan u ook achteraf regelen.

U dient hiervoor administratieve rechten te hebben.

Om dit achteraf in te stellen dient u de volgende stappen te volgen:

rechtermuisknop op Deze Computer >> Eigenschappen >> tabblad Computernaam >> Wijzigen >> werkgroep wijzigen >> OK totdat alle vensters zijn gesloten. Windows moet herstarten om de instellingen toe te passen.

Mocht u ergens hulp voor nodig hebben, plaatst gerust een bericht. :)

en als ik in de tweede computer dezelfde werkgroepnaam ingeef gaan die automatisch met elkaar verbinden?

en als ik in de tweede computer dezelfde werkgroepnaam ingeef gaan die automatisch met elkaar verbinden?

nee, je moet dan bij beide computers naar Mijn Netwerklocatie's gaan en vervolgens 'zoeken naar computers in werkgroep', vanuit hier kan je de beide computers zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan