file to memo

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Goedendag,

Ik wil graag een text bestand openen en die dan vervolgens in een memo schrijven.
Het openen werk al (volgens mij) het moet alleen nog weg geschreven worden naar de memo. Nou heb ik deze code gevonden:

void __fastcall TForm1::Memo1Change(TObject *Sender)
{
if (Memo1->Lines->Count > 0) Memo1->Clear();
Memo1->Lines->LoadFromFile(OpenDialog1->FileName);
}

Maar dit werkt dus niet, weet iemand misschien hoe ik dit werkend kan krijgen.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, 1 van een wat eenvoudiger niveau, ik heb 3 edit boxen (uren, minuten, seconden) en wil in een 4e box graag de volgende formule uren*3600+minuten*60+seconden. Hoe doe ik dit?

Barry

Laatst bewerkt:
Betreffende de eerste vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven.
De 2e vraag kan ik je slechts op weg helpen.

Om de 4e editbox te vullen met die functie, kun je een button maken en de functie van de onClick() de formule zetten.

1 - Haal de waardes uit de editboxes:
CString strH = editbox1->Text (o.i.d).
CString strM = editbox2->Text (o.i.d).
CString strS = editbox3->Text (o.i.d).

2 - Convert de waardes naar een long:
int lH = atol((LPSTR)strH); (Weet niet of dit kan)
int lM = atol((LPSTR)strM);
int lS = atol((LPSTR)strS);

3 - Bereken de waarde die in 4e box moet staan:
long lTotaal = (lH *3600) + (lM *60) + lS;

4 - Convert de long naar een CString:
editbox4->Text.Format( "%f", lTotaal );

Ik hoop dat dit een beetje in de richting is, zoals je weet heb ik geen BORLAND tot mijn beschikking en hoop ik gewoon dat mijn antwoorden je een stap dichterbij de oplossing brengen.
Veel succes

Bedankt voor de reactie, ik kreeg het met deze oplossing het helaas niet voor elkaar maar heb zelf wel een andere oplossing gevonden die goed werk:
Edit4->Text = Edit1->Text*3600 + Edit2->Text*60 + Edit3->Text;

Simple but it does the job

Converteert het dus vanzelf naar integers, goh, dat had ik niet verwacht.
Maar mooi dat het is gelukt.

CBuilder van Borland is bijna net vb.
Is het overigens al iemand gelukt om een stand-alone applicatie te compileren met CBuilder?? Ik bleef vroegen altijd nog allerhande dll's nodig hebben om een "hello world" van slechts 3 MB aan het draaien te krijgen op een ander systeem...misschien dat ik daarom overgestapt ben op vc++ express
of het moet de code complete geweest zijn, dat je als je een statement tikte je ff koffie en cake kon gaan eten voor code complete tevoorschijn kwam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan