file wil niet weg van de HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter iet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iet

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2003
Heb via kazaa een file, mpg file gedownload.
Als ik deze file weggooi krijg ik een bericht dat die nog in gebruik is. Kan hem niet weggooien. Ook als Kazaa is afgesloten, het is dus niet zo dat iemand anders deze file aan het uploaden is.

Alvast bedankt voor de hulp,

Groet Iet

Al geprobeerd het bestand in veilige modus te verwijderen?

hoe moet dat, sorry, ben een echte nitwit

Tijdens het opstarten van windows op F8 blijven rammelen.... als ie begint te piepen (letterlijk) ff wachten tot het opstarten verder gaat en weer op F8 rammelen. Je krijgt als het goed is een menu te zien, waarin je kunt kiezen om in veilige modus op te starten.

ga het proberen, kan zijn dat ik morgen pas weer terugkom,bedankt alvast, zal wel lukken. Ben al vaak goed en snel geholpen. Wat een site is dit!!!

cheers, iet

Heb je toevallig Norton draaien , beveiligde bestanden legen kan ook de oorzaak zijn (dan zijn ze zogenaamd ook nog in gebruik)

Nee het was een tijd geleden een bekend verschijnsel dat en vooraal onder WinXP een mpeg of avi file in gebruik blijft door explorer van Windows, een echte oorzaak is niet in 3 woorden te vertellen maar dat maakt ook niet uit.
Het is opzich heel simpel, je kunt ook met een opstart flop opstarten en dan de file opzoeken en deze hernoemen naar een naam met een andere extensie die Windows niet kent, daarna Windows weer opstarten en dan verwijderen.
Je kunt dit ook proberen onder de veilige modus maar dit werkt niet altijd.

Als je een opstart flop hebt en de veilige modus optie werkt niet, dan start je op met de flop, je hebt uiteraard opgeschreven waar de file staat en die zoek je dan op en hernoemd hem gewoon.

heb in veilige modus geprobeerd maar het lukt niet. De file wil niet weg. Dat net de flop opstaten begrijp ik niet helemaal. Is er niet een andere truc?

Gr, iet

Nou nee niet echt, het is op zich niet moeilijk, als het goed is mag je de file wel vernoemen naar een anders naam en een andere extensie onder de veilige modus of mag dat ook niet, als dat wel mag dan geef je hem wel een andere naam maar laat je de extensie weg.
Dus geen achtervoegsel.
Daarna ga je de file verwijderen nadat je opnieuw hebt opgestart.
Er is ook een stuk software wat laat zien wat de Explorer allemaal inlaad, ik kom even niet op de naam maar dat komt wel.....

Heb je Windows XP? Lees dit dan even: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_d.htm#del

Wat je ook zou kunnen doen is TheKillbox gebruiken: http://download.broadbandmedic.com/Killbox.exe

Start The Killbox.
Vink "Delete on Reboot" aan.
Ga met de bladerknop naar het bestand dat je wilt verwijderen en selecteer het door erop te dubbelklikken. (Het verschijnt nu bij "Full Path of File to Delete".)
Klik op de rode knop met het witte kruis.
Ga ermee akkoord dat de pc opnieuw wordt opgestart.

Na zal de pc opnieuw opstarten en zal het bestand worden verwijderd.

HET IS GELUKT!!!!

Mijn dank is groot

Fijn weekend nog

Kijk die Buffy, dat progrje zocht ik ook, die kon ik ook al niet 123 vinden.
Dat andere progje wat ik bedoelde is Procesxpnt, hiermee zie je precies wat er onder welke service dan ook mee draait.
Je hebt ook de mogelikheid om dit dan af te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan