• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filenaam in cell werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Ik heb een worksheet gecopieerd van een computer met Ned-versie naar een pc met Engelse versie. Ik meld dit even , want hier zit misschien het probleem. De instellingen zijn zover ik weet gelijk.
Wat is het probleem:
Ik gebruik de filenaam om een bestand in 1 map te deleten en in een ander te saven. De eerst saven naar map "afgerond"en daarna deleten in map "inbehandeling". Ik kan niet de volledige padnaam gebruiken met de formule "=Cell ("filenaam") want de mappen zijn anders. Daarom gebruik ik de filenaam, want die is constant.

ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="C:\afgerond\" & Range("A1"), _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False en

Kill "C:\inbehandeling\" & Range("A1")

Maar nu komt het:

de formule
=MID(CELL("filename",A1),FIND("[",CELL("filename",A1))+1,FIND(".xls",CELL("Filename",A1))-FIND("[",CELL("filename",A1))-1)

geeft een foutmelding en ik akn het maar niet vinden. Ook de formule van Microsoftspagina geeft een foutmelding:

=MID(CELL("filename"),SEARCH("[",CELL("filename"))+1, SEARCH("]",CELL("filename"))-SEARCH("[",CELL("filename"))-1)

Staat er een instelling niet goed o.ui.d. ? en willen jullie ook nog even naar mijn VBA kijken ? Ook daar lijkt een hapering op te treden.

Groeten,
Dirk

Dirk,

je voorbeeldbestandje maakt het misschien duidelijker.

Thx,

Joske

Deze geeft mij de bestandsnaam met extensie
Code:
=MID(CELL("filename",A1),FIND("[",CELL("filename",A1))+1,FIND("]",CELL("filename",A1))-FIND("[",CELL("filename",A1))-1)
en deze zonder extensie
Code:
=MID(CELL("filename",A1),FIND("[",CELL("filename",A1))+1,FIND("]",CELL("filename",A1))-FIND("[",CELL("filename",A1))-5)

De formules werken op de een of andere manier niet bij mij. Ik zal kijken of ik een (deel)copy kan maken van mijn sheet

formule werkt niet

Bij mij werkt nu:

=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)

Waarom, weet ik niet, maar item kan gesloten worden.

Groeten en bedankt voor alle hulp.

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan