files and settings transfer wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

dank u

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
64
Ik ben van plan om me harde schijf maar eens te formatteren, maar wil niet dat alle Xp accounts/emails/emailadressen/Documenten enz. verdwijnen

Slaat de "files and settings transfer wizard" van Xp ook al deze informatie op? en dus OOK de emailadressen en mailtjes?

En kan ik ook alleen die backup-en, zodat hij niet alle programma's mee kopieert?

Alvast bedankt
 
De volgende oplossing is voor Win 2000 en XP
Voor win 98 vergeet je "Documents and Settings\Administrator\Local Settings" De rest is hetzelfde.

Met windows verkenner kun je makkelijk zelf een backup maken van je mails adressen en documenten.
Maak evnetueel een map aan met de naam "backup" en kopieer de volgende locaties daarin:

EMAILS:
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities

In plaats van "administrator" kan het nodig zijn je inlognaam-mapje aan te klikken.

De map met een ingewikkeld nummer bevat nog 2 sub-mappen "microsoft" en "outlook express".
In de laatste staan uiteindelijk je emails.
Controleer of de datum van de meeste mappen overeenkomt met de datum wanneer je voor het laatst email hebt gestuurd / ontvangen!!!

LET OP: Na terug kopieren vanaf cd-rom of backup eerst READONLY eraf halen! En dat hele ingewikkelde nummer kopieren naar je nieuwe map identities. Als je nieuwe installatie nog geen emails bevat, kun je het nieuwe nummer deleten.
Na de kopie, kun je met outlook express je berichten importeren. Geef dan de bovenstaande locatie op.


ADRESSEN:C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book

Kopieer alles files die hier voorkomen.
(*.wab)

In plaats van "administrator" kan het nodig zijn je inlognaam-mapje aan te klikken.

Hier geldt weer hetzelfde READONLY-verhaal.

DOCUMENTEN:C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten

In plaats van "administrator" kan het nodig zijn je inlognaam-mapje aan te klikken.


Succes! Paul RT
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan