Files beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Heeft WindowsXP aan boord al iets van file yncrition Of niet.
Weet iemand dit.
Ik wil heel graag bepaalde files beveiligen zodat ze niet zomaar door derden gelezen kunnen worden.

Ik gebruik hiervoor Cryptext.

Hier gratis te downloaden.

Is een heel simpel programma. Rechtsklik op het bestand wat je wilt beveiligen, en kies voor encrypt, vul je password in, en klaar.

Mvg Patrick

Perfekt, precies wat ik bedoelde, kan dit progje ook grote bestanden aan, ik noem bvb films?

Hmmm

Het werkt alleen op txt base bestanden, klopt dat?
Een jpeg file kan hij niet beveiligen?
Dat zou jammer zijn, ik zoek iets wat dat ook zou kunnen, ik wil mappen ook beveiligen.

Geplaatst door jjw
Perfekt, precies wat ik bedoelde, kan dit progje ook grote bestanden aan, ik noem bvb films?

Ik had het nooit geprobeerd, maar heb het ff gedaan met een film van 3 Gb. Probleemloos.

Mvg Patrick

Re: Hmmm

Geplaatst door jjw
Het werkt alleen op txt base bestanden, klopt dat?
Een jpeg file kan hij niet beveiligen?
Dat zou jammer zijn, ik zoek iets wat dat ook zou kunnen, ik wil mappen ook beveiligen.

Ook ff een map voor je geprobeerd. Werkte ook. Alleen geeft hij in de map niet het tekentje van Cryptext, maar wanneer je de map opent, zie je dat de bestanden wel beveiligd zijn.

Mvg Patrick

Okee je kunt alleen nog wel de map in, je kunt dus niet zodanig de map encrypten zodat ze ook de map niet kunnen openen.
Wat een eisen niet.
Sorry hoor, ik zoek al zo lang naar een dergelijk stukje software.

Alles wat in die map staat, is dan toch beveiligd.

Dus met de map openen bereiken ze niets.

Mvg Patrick

Ja zo is het ook wel weer.
ik bedoel te zeggen dat ze dan wel namen van bvb tekt kunnen zien.
Dat is dan eignelijk hier ook niet de bedoeling.
Maar ik wil niet overkomen als een gegeven paard niet in de bek kijken want ik ben al erg blij met filetje.
nogmaals top dankjewel.:thumb:

Voordat je alles beveiligd, verander je toch gewoon de bestandsnaam. lol

Volgens mij heb je wel heeeeele geheime bestanden op je pc staan. :-)

Mvg Patrick

Je wilt het NIET weten.
Als men een eigen bedrijf heeft, helaas nog niet maar het zit eraan te komen.

Toch houw ik me warm aanbevolen voor meerdere reacties dus laat ik dit topic nog even open.

Converteer je harde schijf naar NTFS en gebruik dan EFS (in te stellen onder de eigenschappen van het bestand). Ook kan je NTFS permissies toepassen, dat lijkt me de beste optie.

Wat ook redelijk eenvoudig is om de bestanden met winzip in te pakken en er dan een wachtwoord op te zetten.

Let er wel op dat een administrator altijd overal bij kan. Zet daarom gevoelige informatie liever op een memory stick ofzo.

Is ook een goede optie, ik draai nog op fat 32, ik zeg eerlijk dat ik bijna geen verscil merk en mag ook graag vaak in een dos omgeving werken en dan is het wel lekker als je zonder poespas gewoon alles kan zien qua bestanden.

Ja dat is inderdaad een leuk progje, bednakt voor de aanbieding, ik was hem al tegengekomen en ik gebruikte dit al.
Toch bedankt.
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan