Files met lange namen, weg te gooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
In de root van mijn C drive staan allerlei files met hele lange onduidelijke namen zoals: 3590F75.........................ZZZZZZZ met een heleboel submappen eronder. :confused:

Waar komt dit vandaan??? Kan dit weg????

Meestal wel, want zijn meestal overgebleven mappen van Windows updates.
Echter, het hangt er dus vanaf welke submappen er onder staan of dit inderdaad Windows updates zijn.
Dus open eens zo'n map, en geef ons een schermafdruk van wat er in staat.

Tijs.

voorbeeld

zie bijlage

Bijlagen

• lange file namen C.jpg
    lange file namen C.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 128
Geen idee waar dat vandaan komt, maar geef de bovenste map eens een andere naam als dat lukt.
Als er dan na een paar dagen geen problemen zijn zou ik het gewoon verwijderen.

Dat ziet er niet normaal uit. Het zijn in ieder geval niet die Windows updates waar ik het over had.

Ik zou persoonlijk beginnen met een schijfcontrole:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel: chkdsk c: /f
Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Er zal gevraagd worden of je de volgende keer bij opstarten de controle wilt laten uitvoeren. Bevestig dat.
Herstart de pc en laat de schijfcontrole zijn werk doen. Kijk hoe het er daarna (in gestart Windows) uitziet.

Tijs.

Bij Vista werkt het iets anders merk ik: Start menu-zoeken-opdrachtprompt

Daarna hetzelfde: klik met rechts op de gevonden opdracht, daarna hetzelfde.
PC uitgezet en opgestart, tijd zwart scherm en druk processorlampje.
Files staan er nog steeds op.

Dan zou ik gewoon die map ingaan en kijken wat je van die ...Z... bestanden/mappen weg kunt gooien. Gebruik Shift-Del , want je wilt ze niet terugzien in je Prullenbak :D

Tijs.

website werkt niet meer

Ik heb wat van deze bestanden weggegooid, maar nu werkt de website www.nachtuilen.net niet goed meer.:o
Ik heb al een herstelpunt van de PC teruggezet, zonder resultaat.

Ik moet in het midden van het scherm een spectrum krijgen, dat gebeurd niet meer, maar misschien was dat al langer.

Dus eerst moet ik dit zien te repareren. Daar ben ik mee vastgelopen. Er staat een mail uit naar de organisator van deze website.

Het belangrijkste, wat goed moet zijn staat aan en is bijgewerkt. Dat is Java en Javascript.
Dus hoe nu verder??? :o

Piet B

Download en installeer de nieuwste Java versie, op http://www.java.com
Verder: Gooi de tijdelijke bestanden van Java leeg en zet ze daarna op een andere map, via javacpl.cpl (knop Settings op tabblad General)
Kijk of dat wat oplevert.

Indien niet: Verander eens de maplokatie van je tijdelijke Internet bestanden. Kan bijv. via inetcpl.cpl
via de eerste Instellingen knop op het tabblad Algemeen.
Ik raad je trouwens aan om eerst alles te Verwijderen via knop Verwijderen en daarna via knop Instellingen de map er van te veranderen.

Tijs.

Java General

Waar vindt ik die tabbladen General en settings??

In het startmenu van Vista staat ook geen Java genoemd. :D

?? Je kunt via Start -> Zoeken of uitvoeren ook gewoon op zoek naar javacpl.cpl en de gevonden variant aanklikken?
Anders maak je een snelkoppeling op je bureaublad, met javacpl.cpl als opdrachtregel. Dubbelklik daarna die snelkoppeling.

Tijs.

Zoeken via Start-zoeken vindt ik niets, dan heeft een snelkoppeling maken naar iets wat er niet is ook geen zin.
En Java heb ik al vaker opnieuw geïnstalleerd. Toen kwam de mededeling op de website van Java , dat ik een 32 bits browser had en werd daarom aangeraden om ook de 64 bits versie van Java te installeren. Dat heb ik dus gedaan.

Alternatieve manier die je kunt proberen:
Maak snelkoppeling naar javaws.exe -viewer
Dubbelklik op die snelkoppeling.
Klik op Close in het Java cache venster dat verschijnt
Doe je aanpassingen in het Java Control Panel dat dan in beeld is.

Overigens staat javacpl.cpl bij mij (32-bits XP) (ook) gewoon in C:\Windows\System32, en is dus te vinden zónder dat ik er een padnaam voor hoef te zetten.
Verder bij mij te vinden in de volgende mappen:
C:\Program Files\Java\jre7\bin
C:\Program Files\Oracle\JavaFX 2.1 Runtime\bin

Tijs.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Hij doet het weer !!!

Dat control panel zit ook verstopt zeg. Ik heb wat tijdelijke files uit januari weggegooid, nu heb ik weer een spectrum EN geluid.
En dat in Firiefox. Nu nog in Chrome uitproberen, maar voorlopig ben ik tevreden.

Hartelijk bedankt Tijs:p:thumb:

Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Nu verdergegaan met waar de vraag over ging: lange filenamen.

Ik heb ze nogmaals weggegooid (het waren er meer dan 200.000) en opnieuw opgestart. Nachtuilen werkt nog steeds.
Nu even een paar dagen aankijken of het goed blijft gaan. Ik heb goede hoop.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan