files op site zetten voor download andere(legaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryvg

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2009
ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plaats heb gepost.

op het forum beantwoordt ik regelmatig vragen.
bij deze vragen wil ik wel eens een file posten, logisch is dit beperkt tot een grote van 100 KB.

ik heb vandaag op een vraag beantwoord waar ik een file van ongeveer 2 Mb wilde bijplaatsen.

nu de vraag.
ik wil op mijn eigen website een soort upload maken waar ik files kan weg zetten.
het moet dan mogelijk zijn dat als iemand op mijn site komt en een scherm krijg waar (eventueel met plaatje) een lijst is waar uit gekozen kan worden om de file te downloaden.

weet iemand een goed (php) script voor mijn idee, ben al weken aan het zoeken op internet maar kan niets vinden. (alleen voor foto's, maar dat heb ik niet nodig).

alvast bedankt,
Perry

heb ongeveer zelfde bericht 10 dagen geleden ook geplaatst, sorry maar ben echt opzoek naar zo iets. Maar kan zelf niet programmeren in PHP

Laatst bewerkt:
ik heb het binnen gehaald.
en de files bekeken.
ik heb het idee dat iedereen hier files kan uploaden.
kan nergens vinden om de boel te beveiligen met een pasword.
het komt zo op mijn website te staan.
kun je hier wat uitleg over geven.

Perry

Dat is niet zo perryvg, er is geen enkele upload optie.
Het enige dat dat programma doet is een map mooi weergeven met daarin alle bestanden.

Om het even voor te doen heb ik een voorbeeldje voor je gemaakt:

http://server.mi-soft.nl/helpmijtest

Je upload de bestanden dus gewoon via ftp / ssh naar je server in die map en dan komen ze voor de dag.

mastermindzh,

ik heb deze binnen gehaald en de php files bekeken.
ik heb het ook niet op mijn site gezet.
wat ik dus zoek is iets waar ik de files wel op mijn site kan zetten, maar zodanig dat iemand anders die mijn site bezoek kan lezen wat de file voor inhoud heeft.
en deze kan downloaden.
de upload moet afgeschermd zijn met een password.

dus de opmaak moet ook wel een beetje netjes zijn, mag een beetje op php hotscript site lijken.
hier kun je ook zien hoe de inhoud van de file er uit ziet voor je het zou willen downloaden.

hoop hier meer info me gegeven heb,

Groetjes Perry

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar owncloud (https://owncloud.org/) is een soort dropbox variant wat je op je eigen server kan plaatsen en volledig in php is gemaakt. Ik gebruik het zelf op mijn eigen servers en het werkt gewoon perfect.
Als je meer over owncloud wilt weten mag je me altijd contacten. Wil je echter iets simpelers kan ik dat ook wel even programmeren voor je. Laat maar weten!

geachte helpers,

ben er nog niet helemaal uit.
ik ben nu ook met een ander project bezig voor mijn website (ofline access database) waar veel tijd in gaat zitten.
als ik hier weer aan verder ga en ik kom er niet aan uit zal ik de vraag weer openen of een nieuwe vraag openen met een verwijzing naar hier.

allemaal bedankt en ik zal alle info onthouden.

Groetjes Perry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan