Rechtermuis op de map die je wilt doorzoeken en dan Zoeken aanklikken.
Ik gebruik Vista Home Premium. Als ik rechts klik op een map is geen Zoeken-optie.
Wel is er het linker bovenvakje waarin je een zoekcriterium kunt opgeven. Dan zeg je:
Laatste wijziging aanklikken; ik weet niet wat je daarmee bedoelt.
Bij het zoeken naar *.* krijg ik 5000 files als resultaat en dat er niet meer getoond kunnen worden, maar gelukkig kun je klikken op een boodschap in de kop van het scherm met de files erin die mij de gelegenheid geeft om alle files te laten zien. Dat loopt bij mijn documenten al op tot bijna 60 000 files, maar ondanks de selectie die ik heb aangegeven: "Datum na 1-1-2007", zitten alle files erin zelfs van 1983 en dat is een bestaande file met de juiste gegevens erin

. Maar in de lijst komen daarna nog ruim 600 files voor waarvan helemaal geen datum, grootte, type of wat dan ook wordt getoond, alleen de file-naam zelf; een stuk of 100 ervan zijn cookies die niet geopend kunnen worden. Vreemd allemaal...
Maar wat ik wil, heb ik op deze manier wel; het zijn alleen meer dan twee keer te veel. Ik heb (na 10 min. zoeken door Windows) nu wel wat ik zoek, maar doe ik iets fout?