Files sorteren en renamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaren101

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo helpmij-ers,

ik kom volgende week terug van vakantie:( en dan heb ik de foto's van drie camera's:D. Allemaal natuurlijk andere namen. Wat is een mooi, liefst gratis, programma'tje waarmee ik de files in een bepaalde volgorde kan zetten en ze dan in 1 keer een andere naam kan geven?

Ron

Dit hoeft niet met software!

Je kan ook gewoon alle files in 1 map dumpen, alles selecteren (ctrl+a), bij de eerste file op de rechtermuisknop klikken, en een naam geven. Daarna wordt alles in 1 keer doorgenummerd.

Ben nu net terug van vakantie en heb nog wat jet-lag maar in deze oplossing werkt het renamen wel maar kan ik de files niet in de volgorde zetten die ik wil (volgens mij). Je kunt de standaard windows sorteer methode gebruiken en dat zou ook werken als alles in chronologische volgorde was. Helaas is dit niet zo. Ik zoek dus een progje waarin ik de files in een bepaalde volgorde kan zetten en dan de rename kan uitvoeren.

Ron

Laatst bewerkt:
Helaas, met dat progje krijg je alles in een vast volgorde.

Ondertussen heb ik maar gewoon met de F2 knop en het toetsenbord gedaan. Is wat werk maar het levert wel het gewenste resultaat.

Als er iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan