Fileserver in Windows 2000 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hoi,

Ik heb een vraag:
Hoe kan ik in windows 2000 server het voor elkaar krijgen dat als een user inlogt er in zijn windows verkenner niet alleen automatisch zijn persoonlijke netwerkmap staat maar ook bijvoorbeeld een algemene map (die voor iederen toegankelijk is). Zoals bijvoorbeeld

\\server\user\piet = heeft automatisch drive u: (persoonlijke map, alleen voor piet)
\\server\algemeen = heeft automatisch drive k: (algemeen, voor iedereen toegankelijk)

dit is vast niet heel moeilijk, maar ja, je moet het even weten he!

Alvast bedankt,
Ventana

Ik heb daar een bat file voor gemaakt.
zodra je inlogt gaat de bat file werken en uitvoeren wat daar in staat.

oh okay... een bat file heb ik nog nooit gebruikt/geschreven. Heb je daar misschien ook een site over hoe dat dan in zijn werk gaat?

Ik zou eigenlijk verwachten dat zoiets gewoon in windows 200 server in testellen is. In je User profiel kan je tenslotte ook de home root van een user aangeven met drive letter.

In iedergeval alvast bedankt!

Ventana

Hier een voorbeeld van 1 gebruiker.

net time \\server01 /set /y
net use g: \\server01\bedrijfsburo
net use h: \\server01\users
net use I: \\server01\kassa
net use J: \\server01\zwembad
net use L: \\server01\algemeen

\\SERVER01\sysvol\enschedesezwembaden.local\scripts\SBS_LOGIN_SCRIPT.bat

de namen die achter \server01\ staan zijn de map namen.

ok,

en waar zet je

\\SERVER01\sysvol\enschedesezwembaden.local\scripts\SBS_LOGIN_SCRIPT.bat

dan neer?

Dat is van de sbs server 2003 die zul jij niet hebben

het is gewoon een login bat..

Hey,

Het werkt opzich wel hoor allemaal.
Wat ik alleen merk is dat de netwerkverbindingen worden onthouden.

Stel in het script staat:

net time \\server01 /set /y
net use g: \\server01\bedrijfsburo
net use h: \\server01\users

dan log ik in en dan komen inderdaad de netwerkverbindingen in verkenner. Maar als ik daarna in het script bijvoorbeeld net use h: \\server01\users weghaal en alleen net use g: \\server01\bedrijfsburo wil gebruiken en het bat file opsla, dan word (als ik opnieuw inlog)
evengoed h: \\server01\users in de windows verkenner gezet. Blijkbaar onthoud windows het gewoon.

Dus als ik in het script eerst het commando geef om alle netwerkverbingen te verwijderen en daarna de juiste verbindingen weer op te bouwen moet het goed gaan denk ik. Alleen: welk commando is dat? Ik heb verder geen verstand nog van die commando's.

Iemand ideeen?

Alvast bedankt!

Als je onderstaande switch toevoegt aan je net commando zal verkenner de verbindingen niet onthouden
Succes

net use q: \\server\share /persistent:no

Glopsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan