Fileserver start moeizaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert58

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Beste mensen,
Ik gebruik twee pc's en een file server.
Voor de veiligheid is een UPS geplaatst.
In de avond sluit ik het netwerkje af.
Gisterochtend en vanochtend lukte het niet eenvoudig om de server te starten.
De UPS begon zoals gewonelijk, maar het lampje bij de server (HP proliant) lichtte niet even op; alles bleef dood. De UPS lijkt gezond, geeft aan dat er voldoende kracht is.
Ik heb de UPS weer uitgedaan, de kabels en stekkers gecontroleerd en weer herstart. De vierde keer "pakte" de server.
Ik durf de zaak nu niet meer uit te doen, uit angst voor problemen bij de start. Wel zonde van de stroom en het gezoem vlak naast de slaapkamer is geen pretje.
Heel graag advies en bij voorbaat bedankt.

Hoe oud is de server? Al eraan gedacht dat die een technisch mankement kan hebben? Verdachte boosdiener is onder anderem de voeding...

Ouderdom fileserver en besturingssysteem

De fileserver is van 2007 en het draait onder windows 2003 small business.
Kan ik de server beter aan laten staan; ondanks het ongemak?

Zoals je hebt uitgelegt lijkt het een probleem met de file server te zijn en niet met de UPS. Het kan de voeding zijn of stof in de computer. Je kan de server uit zetten, en de kast openen. Dan kan je met een busje perslucht de kast schoonblazen. Ik steek altijd een pen of schroevendraaier in de fans zodat ze niet kunnen spinnen. Indien het echt een technisch mankement is dan zal de computer vroeger of later gaan overlijden. Je kan denken de server op tijd te vervangen. Het lijkt alsof er belangreike dingen erop staan, anders had je geen UPS erbij gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan