Filesharing/draadloos e-net

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart12345

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
8
Oi,
Ik wil graag draadloos internet op mijn oude pc omdat ik deze voor downloaden wil gaan gebruiken er zit nu een intel PRO/100 VE kaartje in maar deze ondersteunt geen draadloos.
Mijn opties zijn
- Een ontvangertje neerzetten en aansluiten op mn netwerkkaart
( Siemens Gigaset USB Adapter 108 ) omdat mijn router een Gigaset is.
- Een draadloze netwerkkaart erin doen..maar ik weet niet of dit op mn mobo kan omdat het erin vast zit dacht ik.

En Filesharen is toch > Download op oude pc > Verzenden met draadloos naar router, deze stuurt het door via de draad naar je nieuwe pc
Klopt dit?

vnnjg6.jpg


Grt

Denk dat dit niet in het goede subdeel is maar wist niet waar het precies moest..sorry daarvoor!
 
Laatst bewerkt:
Je schema klopt, de benamingen die je gebruikt niet. Jij bedoelt waarschijnlijk file transfer (het overbrengen van data van de ene naar de andere pc in een netwerk) En je sluit de draadloze ontvanger niet aan op de netwerkkaart, maar op een beschikbare usb poort op de oude pc (zit die daar trouwenswel op en werkt deze ook?) (en welk besturingssysteem?)
Als je een vrij pci slot hebt, kan een draadloze pci kaart natuurlijk ook.
Daarna zul je bepaalde mappen op beide pc's kunnen delen zodat je de data kunt verplaatsen binnen je netwerk.
 
File transfer bedoel ik ja, sorry.

Usb's werken nog op mijn oude pc en ik draai Xp erop.

Wat zou het beste werken? Een usb netwerkadapter of een draadloze pci kaart.

Maar het leek erop dat mijn netwerkkaart in mijn oude pc integrated is in het mobo.
Crossfire utp kabeltje om 2 pc's met elkaar te verbinden kan ook dacht ik, maar ik denk dat het zoals ik in het schematje aangeef handiger is?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel iig qua bereik..:eek:

Maar het is geen optie om een draadloze pci kaart in te bouwen aangezien het ernaar uit ziet dat het integrated is..:confused:
Heb een GA-8IPE1000 Series mobo op mn oude pc.
 
Hmz, na nog wat research kwam ik er achter dat de Siemens gigaset 108 niet echt goed is..vaak slecht gebruik en je moet hem geregeld opnieuw aansluiten.
Iemand een alternatief?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan