Fill in pop=up Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaah90

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraag m.b.t het maken van 'invul pop-ups' in word.

Ik heb dit ooit eens gezien: ik opende een word document, en er kwamen na elkaar enkele pop ups waar ik enkele gegevens in kon voeren.

Ik wil dit ook proberen te maken, bijv. pop-ups voor Naam, adres, tel nr. etc.
Als een bepaald persoon geen tel nr. heeft, dan wil ik dat het kopje 'tel nr' afwezig is.

Hoe kan ik dit maken?

VBA script?

Mijn dank

Kijk eens hier. Registreer eerst om de bijlage te kunnen downloaden.

Dat doe je met het maken van ASK velden: <Invoegen>, <Veld>, ASK veld.
Je geeft deze een bladwijzernaam, en eventueel een standaardwaarde.
Met <Ctrl>+<F9> maak je op de plaats waar je de ingevulde waarde wilt gebruiken een veldverwijzing, waarbij je tussen de accolades de bladwijzernaam invuld.
Voorbeeld: je maakt een ASK veld aan met de naam Test; in je document maak je dan: { Test }.
Bij het openen van het document wordt de waarde gevraagd, en in je document gezet.

Bijlagen

• Ask-veld.jpg
    Ask-veld.jpg
    42 KB · Weergaven: 382
Goedemorgen,

Allereerst mijn dank voor de reactie.

Ik heb een poging gewaagd, maar het lukt niet. Als ik het document open, verschijnen er geen pop ups...

Zie bijlage.

Mijn dank

Bijlagen

Dat je geen waarde ziet, komt door twee oorzaken:
Puntje 1: het ASK veld slaat alleen waarden in een Bladwijzer op, maar reproduceert de waarde niet in het document. Daarom had ik in mijn vorige post ook uitgelegd dat je met <Ctrl>+<F9> een veldcode in je document moest toevoegen op de plek waar je de waarde wilt gebruiken.
Puntje 2 heb ik zelf niet helemaal volledig uitgelegd, maar dat maken we nu goed: als je de veldwaarden bij het openen van het document wilt bijwerken, dan moet je daarvoor een macro maken, die bij het openen van het document afvuurt. Je moet velden namelijk op één of ander moment bijwerken, anders gebeurt er niks.

In bijgaand voorbeeld heb ik beide punten verwerkt, dus het zou nu moeten werken! Overigens: als je een waarde uit een variabele maar één keer nodig hebt, kun je ook een FILL-IN veld gebruiken. De waarde daarvan wordt direct in het document gezet. Dit veld moet dan ook op de plaats worden gezet waar je het wilt gebruiken, en werkt ook maar één keer (tenzij je van het veld weer een bladwijzer maakt, maar dan kun je net zo goed een ASK veld gebruiken...) Ook een FILL-IN veld moet je aftrappen met een macro.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan