Film afspelen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danaew

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hi,

Ik zit met het volgende probleem, elke (feature) film die ik af wil spelen (windows media player, itunes) begint tegen het einde te haperen, ze lopen vast of tekst en beeld lopen niet meer synchroon. Ik heb het na 2 mislukte pogingen enkele maanden niet meer geprobeerd maar gisteren ging het weer mis en ik heb een vrij nieuwe laptop, het zou toch moeten werken eigenlijk. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet, Danae

Hi Wouter,

Ik ben een aardige nitwit op dit gebied, hoe kom ik daar achter? Grtjs Danae

Inderdaad wel interessant om te weten over welke computer/laptop wij het hebben.
De problemen die je schetst kunnen veroorzaakt worden door het feit dat je een HD film(.mkv bestand o.i.d) probeert af te spelen op een systeem met een videokaart die dat (net) niet aankan. Dan gaat op enig moment het geluid vooruit lopen op de videobeelden. Ook kan haperen dan voorkomen.

met PCWizard (hier te downloaden: http://www.cpuid.com/downloads/pc-wizard/2012.2.11-setup.exe ) kun je uitvinden welke videokaart en processor in het systeem zitten (en nog veel meer over de pc)
Vertel ook even welke extensie ( letters achter de . bijvoorbeeld .mkv .mp4 .avi) de films hebben...

Afbeelding1.jpg

Hierbij een printscreen. Ik heb eerder geprobeerd een avi bestand te kijken maar gisteren was een film via itunes, ik weet niet zeker wat voor bestand dat dan is, beide geven problemen.

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan