Ik heb een stukje op mij website waarmee een filmpje wordt getoond. Direct als de pagina wordt geladen, wordt de ingestelde film geladen en afgespeeld.
Uit een lijst (keuzelijst/pulldown) kan de bezoeker een andere film kiezen en zodra een film wordt gekozen, wordt de film afgespeeld.
Het nadeel is dat gebruik wordt gemaakt van Windows Media Player. Ik heb bezoekers die deze tool niet hebben. Zij hebben wel (bijvoorbeeld) Quicktime.
Nu krijg ik het maar niet voor elkaar (en weet dus ook net hoe het zou moeten) om de code zo te maken dat
- óf de player wordt aangeroepen die op de pc aanwezig is
- óf er meerdere objecten op mijn pagina staan, gebruikmakend van verschillende players...
Kortom, ik wil onafhankelijk van hetgeen bij de bezoekers is geïnstalleerd de films kunnen afspelen. En zeker door een keuze in de lijst te maken.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Hieronder heb ik een 'gekuiste' versie van de code geplaatst:
...
<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function changeVideo(formulier)
{
nextvid = formulier.options[formulier.selectedIndex].value
if (nextvid != "")
{
document.wmplayer.URL = nextvid;
}
}
</script>
</head>
...
<body>
<form method="POST" name="menu" >
<select name="selectedPage"
onChange="changeVideo(this.form.selectedPage)">
<option value = "film1.wmv ">film1</option>
<option value = "film2.wmv ">film2</option>
</select>
</form>
<OBJECT ID="wmplayer" WIDTH="400" HEIGHT="314" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="URL" VALUE="film1.wmv">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2"
NAME="wmplayer"
ID="wmplayer"
SRC="film1.wmv"
WIDTH="400" HEIGHT="314"
AUTOSTART= "TRUE">
</EMBED>
</OBJECT>
</body>
...
Uit een lijst (keuzelijst/pulldown) kan de bezoeker een andere film kiezen en zodra een film wordt gekozen, wordt de film afgespeeld.
Het nadeel is dat gebruik wordt gemaakt van Windows Media Player. Ik heb bezoekers die deze tool niet hebben. Zij hebben wel (bijvoorbeeld) Quicktime.
Nu krijg ik het maar niet voor elkaar (en weet dus ook net hoe het zou moeten) om de code zo te maken dat
- óf de player wordt aangeroepen die op de pc aanwezig is
- óf er meerdere objecten op mijn pagina staan, gebruikmakend van verschillende players...
Kortom, ik wil onafhankelijk van hetgeen bij de bezoekers is geïnstalleerd de films kunnen afspelen. En zeker door een keuze in de lijst te maken.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Hieronder heb ik een 'gekuiste' versie van de code geplaatst:
...
<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function changeVideo(formulier)
{
nextvid = formulier.options[formulier.selectedIndex].value
if (nextvid != "")
{
document.wmplayer.URL = nextvid;
}
}
</script>
</head>
...
<body>
<form method="POST" name="menu" >
<select name="selectedPage"
onChange="changeVideo(this.form.selectedPage)">
<option value = "film1.wmv ">film1</option>
<option value = "film2.wmv ">film2</option>
</select>
</form>
<OBJECT ID="wmplayer" WIDTH="400" HEIGHT="314" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="URL" VALUE="film1.wmv">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2"
NAME="wmplayer"
ID="wmplayer"
SRC="film1.wmv"
WIDTH="400" HEIGHT="314"
AUTOSTART= "TRUE">
</EMBED>
</OBJECT>
</body>
...