Film (automatisch) afspelen op website met verschillende players

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPetiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Ik heb een stukje op mij website waarmee een filmpje wordt getoond. Direct als de pagina wordt geladen, wordt de ingestelde film geladen en afgespeeld.
Uit een lijst (keuzelijst/pulldown) kan de bezoeker een andere film kiezen en zodra een film wordt gekozen, wordt de film afgespeeld.

Het nadeel is dat gebruik wordt gemaakt van Windows Media Player. Ik heb bezoekers die deze tool niet hebben. Zij hebben wel (bijvoorbeeld) Quicktime.

Nu krijg ik het maar niet voor elkaar (en weet dus ook net hoe het zou moeten) om de code zo te maken dat
- óf de player wordt aangeroepen die op de pc aanwezig is
- óf er meerdere objecten op mijn pagina staan, gebruikmakend van verschillende players...

Kortom, ik wil onafhankelijk van hetgeen bij de bezoekers is geïnstalleerd de films kunnen afspelen. En zeker door een keuze in de lijst te maken.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Hieronder heb ik een 'gekuiste' versie van de code geplaatst:

...
<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function changeVideo(formulier)
{
nextvid = formulier.options[formulier.selectedIndex].value
if (nextvid != "")
{
document.wmplayer.URL = nextvid;
}
}
</script>
</head>
...
<body>
<form method="POST" name="menu" >
<select name="selectedPage"
onChange="changeVideo(this.form.selectedPage)">
<option value = "film1.wmv ">film1</option>
<option value = "film2.wmv ">film2</option>
</select>
</form>

<OBJECT ID="wmplayer" WIDTH="400" HEIGHT="314" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="URL" VALUE="film1.wmv">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2"
NAME="wmplayer"
ID="wmplayer"
SRC="film1.wmv"
WIDTH="400" HEIGHT="314"
AUTOSTART= "TRUE">
</EMBED>
</OBJECT>
</body>
...

Je kunt gewoon 3 verschillende pagina's maken per film lijkt mij. Eéntje voor elke speler en uit een drop-down lijstje de gebruiker een speler laten kiezen. Dan kun je ook nog de betreffende pagina in een iframe open binnen je pagina.

Of je kunt met javascript de inhoud van een div aanpassen (div.innerHTML = '<object id="wmplayer" etcetcetc>)

Automatisch controleren welke speler aanwezig is is voor zover ik weet niet mogelijk.

Of je kunt een flash filmpje maken van je filmpjes. Dan hebben gebruikers wel adobe flash nodig, maar dat heeft praktisch iedereen.

Of je zet gewoon een link naar het filmpje neer. In de meeste gevallen wordt het filmpje in de standaard speler geopend.

Laatst bewerkt:
Ik plaats inderdaad aparte linkjes op de pagina en roep niets meer aan. Tanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan